Ekonomiassistent till kund i Motala

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en ekonomiassistent till vår kund i Motala. Är du en driven och noggrann person som vill ha ett varierat arbete i ett expanderande företag? Då kan detta vara jobbet för dig!

Dina arbetsuppgifter:
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi, exempelvis löpande hantering av leverantörsreskontra. Du kommer att avlasta ekonomichefen i den löpande verksamheten, med möjlighet till yrkesmässig utveckling och viss anpassning av rollen. Mer konkret kommer du bland annat främst att:

• hantera leverantörsfakturor
• vara backup för kundreskontra
• vara behjälplig i andra administrativa arbetsuppgifter utifrån behov

Din profil:
För att kunna axla rollen som ekonomiassistent har du minst en gymnasieexamen inom ekonomi, men det är meriterande om du även har eftergymnasial ekonomiutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra är en stor fördel för att lyckas i rollen. För rollen krävs även goda kunskaper i Officepaketet. Vi ser att du talar och skriver svenska obehindrat samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Som person är du noggrann och strukturerad med ett öga för detaljer. Du brinner för att hjälpa andra och håller alltid en hög servicenivå samtidigt som du prestigelöst löser olika arbetsuppgifter. Du är självgående och har ett driv att ta egna initiativ. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt:
Tillträde: Omgående, eller enligt överenskommelse
Arbetstid: Kontorstid 7-16, med möjlighet till flex
Ort: Motala

De första 6 månaderna kommer du att vara konsult via oss på OnePartnerGroup. Du som söker bör se detta som en varaktig sysselsättning då ambitionen är att anställningen efter dessa 6 månader ska fortlöpa, förutsatt att båda parter är nöjda.  

Ansökningsförfarande:
Observera att vi ej har möjlighet att hantera ansökningar via mail, utan hänvisar till ansökan via annons på vår hemsida eller via annan publiceringskanal. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Rebecka Karlsson på rebecka.karlsson@onepartnergroup.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Stenqvist

Julia Hermansson

Anna Stenqvist
0142-60 20 62
Julia Hermansson
0142-60 20 64
Julia Hermansson
0142-60 20 64
Julia Hermansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup Östergötland AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2023
  • Ansök senast: 28 maj 2023

Besöksadress

Kungsvägen 37, Mjölby
None

Postadress

Kungsvägen 37
Mjölby, 59551

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024