Ekonomiassistent till kundreskontra

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Vi på SJR söker nu en ekonomiassistent för uppdrag hos vår kund med start omgående. Uppdraget kommer att löpa under fyra månader med möjlighet till förlängning. Vår kund har idag sina lokaler i Kungälv men kommer i mitten av november att flytta till Mölnlycke.

Vad innebär rollen?
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med bolagets norska kundreskontra. Din arbetsuppgifter omfattar fakturering, påminnelser, krav och inkasso. Vidare kommer du att vara behjälplig vid månadsbokslut med avstämningar och valutaomvärderingar.

Vem söker vi?
Vi söker dig med relevant utbildning och några års erfarenhet av likande arbete som är tillgänglig omgående! Du har en god ekonomisk förståelse och besitter goda kunskaper i Excel. Vidare är du flytande i engelska i tal och skrift och pratar du dessutom norska eller tidigare har arbetat mot Norge är detta mycket meriterande.

Som person är du driven, glad och positiv. Vidare är du trygg och stabil som person.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Amanda Karlsson på 031-333 54 88. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka oss din ansökan.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/Visstid Visstid
  • Publicerat: 22 september 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024