Ekonomiassistent till kundreskontra på trevligt bolag

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

SJR söker för kunds räkning en ekonomiassistent till kundreskontran med omgående start. Arbetsplatsen är belägen i Göteborg och arbetstiderna är flexibla. Uppdraget är på heltid och kommer att pågå till och med slutet på augusti som SJR-konsult. Vad innebär rollen? I din roll arbetar du främst med kundreskontra, inkasso och påminnelser. Även omkostnadsfakturor, leverantörsfakturor och kontakt gentemot kunder ingår i rollen. I rollen ingår även en del administrativa uppgifter så som att svara på email och telefon. Bolaget använder sig av systemen QlickView, Jeeves och Visma vilket är meriterande om du tidigare har erfarnhet ifrån.

Vem söker vi? Vi söker dig som har relevant utbildning och tidigare erfarenhet av kundreskontra och gärna även av leverantörsreskontra. Framförallt är av vikt att du är en person som är snabblärd, strukturerad och positiv. Vidare är du en kommunikativ lagspelare som inte är rädd för att ta för dig. Det är även meriterande med goda kunskaper i excel.

Din ansökan Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Hanna Niklasson via 031-333 54 73. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka oss din ansökan! Konsult hos SJR Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Khera
+46 404 55 19
Malin Vindenberg
+46 8-407 55 20, +46 707-471 59 11
Elisabeth Khera
+46 8 407 59 19
Pernilla Häglund
+46 8-407 55 42, +46 707-647 16 42
Patrik Asperö
+46 8-407 55 41, +46 707-647 16 41
Jannika Skoglund

Tomas Vinnersten

Sebastian Anderson

Tomas Vinnersten
+46 0406655105, +46 0766471614
Kristina Bennet
+46 040-6655103

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid/Visstid Visstid
  • Publicerat: 31 mars 2017

Besöksadress

Kungsgatan 48B
GÖTEBORG

Postadress

Box 7420
Stockholm, 10391

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024