Ekonomiassistent till kundreskontra

Arbetsbeskrivning

Academic Work söker för kunds räkning en ekonomiassistent till kundreskontra. Vår kund är en utförare av offentlig finansierad vård och omsorg i Norden. Företaget bedriver omsorgs- samt bemanningsverksamhet av sköterskor, läkare och vårdpersonal. Företaget har över 10000 anställda och är ett av Nordens största vård- och omsorgsföretag.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vår kund.

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent på kundreskontra kommer du sitta i ett öppet landskap och arbeta i ett team om sex personer. Du kommer ha tätt samarbete med leverantörsreskontra och redovisning och rapportera till chefen över båda reskontrorna. I din roll kommer du på ett självständigt sätt arbeta med reskontraflöden i två olika elektroniska fakturasystem.

Du kommer till exempel att
- Hantera kundinbetalningar och påminnelsehantering
- Avstämningar och bokslutsarbete
- Ansvara och delta i förbättringsprojekt inom bolaget och dess processer
- Hantera och utveckla kontakten med interna och externa partner
- Ansvara för intäkter och analys avseende dina enheter

Utvecklingsmöjligheter:
För dig som delar företagets värderingar och trivs i branschen finns det goda möjligheter att utvecklas inom kundreskontran.

VI SÖKER DIG SOM

Är minst gymnasieekonom och har tidigare erfarenhet från kundreskontra och månadsbokslut. Vi ser att du är van att arbeta med stora flöden och har arbetat i något av de större ekonomisystemen.

Det är viktigt att du är självgående i din roll som ekonomiassistent och du snabbt kan sätta din in i nya arbetsuppgifter. Som person är du ödmjuk, har en god kommunikationsförmåga samt har en bra känsla för lagarbete. Du trivs att jobba i en föränderlig miljö och är van att arbeta mot deadlines. För att klara av dina arbetsuppgifter ser vi även att du är strukturerad och noggrann i ditt arbete.

Har du vad som krävs? Skicka in din ansökan via vår hemsida omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

START: 1:a september
UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: 10 månader
UPPSKATTAD ARBETSTID: Heltid
PLATS: Solna
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Lina J Svensson


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Lina J Svensson
08-56244805
Konsultchef Fredrik Bardon
08-56244809
Hedvig Svärd
08-52254905
Amanda Uvemo
08-52254909
Consultant Manager Mette Risberg
0736448575
Consultant Manager Amanda Uvemo

Mette Risberg
0736448575
Konsultchef Hedvig Svärd
0852254905
Fanny Rosén

Amanda Uvemo
08-52254904

Sammanfattning

  • Arbetsplats: STOCKHOLM NORD
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Publicerat: 29 juli 2013

Besöksadress

LINDSTEDTSVÄGEN 24
STOCKHOLM

Postadress

None
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Ekonomihandläggare

Ekonomihandläggare

17 juni 2024