OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en erfaren ekonomiassistent med goda kunskaper inom leverantörsreskontra för ekonomiarbete mot våra tre verksamhetsorter i Sverige. Tjänsten är placerad i Karlstad. Arbetet innebär att arbeta med leverantörsreskontran inom GL&V i Sverige med tre verksamhetsorter. Du hanterar hela kedjan från mottagande och scanning av fakturor till avstämningar och delaktighet i bokslutsarbetet. Eftersom vi arbetar inom en internationell verksamhet kommer du förutom svensk moms även att arbeta med hantering av EU-moms. Olika typer av avstämningar är också en viktig del i arbetet. Vi söker dig som håller en hög servicegrad, är van vid att arbeta självständigt och trivs med ett högt arbetstempo. Du är noggrann, strukturerad, social och har en god analytisk förmåga. Du har ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå eller motsvarande, samt några års erfarenhet av och en god förståelse för redovisningsarbete och momshantering. Du har god förmåga att lära nya IT-system samt erfarenhet från flera olika ekonomisystem, har du tidigare erfarenhet av scanning är detta meriterande. Då GL&V Sweden AB ingår i en internationell koncern är det mycket viktigt att du behärskar engelska både i tal och skrift. Tjänsten är på heltid och du rapporterar direkt till redovisningschefen.