Ekonomiassistent till leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Hej! Kul att du hittat denna annons. Jag letar just nu efter dig som är ekonomiassistent och arbetat med leverantörsreskontran tidigare och som vill axla ett trevligt konsultuppdrag.

Vår uppdragsgivare med säte i Frösundavik i Solna, är ett väletablerat varumärke och ledande inom sin nisch. Vår uppdragsgivare tillämpar ett flexibelt arbetssätt där man kommer arbeta såväl från hemmakontoret som på plats. Tjänsten ska tillsättas så snart vi hittar rätt personen gärna i mitten/slutet av augusti. Uppdragslängden är minst ett år med möjlighet till förlängning. Arbetstiden är heltid där flexibla tider och frihet under ansvar tillämpas.

I rollen kommer du att ha ett brett kontaktnätverk och ges möjlighet att lösa fakturarelaterade problem. I gruppen arbetar idag 7 personer och du kommer att rapportera till bolagets reskontrachef. Kollegorna i gruppen roterar sina arbetsuppgifter för att kunna täcka upp för varandra vid behov.

Arbetsuppgifterna består av:

-       Ankomstregistrering i SAP

-       Definitivbokföring

-       Upprätta nya leverantörer

-       Posthantering, inkasso och påminnelser

-       Rapportservice till organisationen

-       Diverse utredningar

-       Upprätta och registrera bokföringsorder

För detta uppdrag är vi på jakt efter dig som arbetat som ekonomiassistent tidigare. Du har erfarenhet av reskontran gärna med hela leverantörsprocessen, från faktura till betalning. Du får gärna ha haft motsvarande tjänst som ekonomiassistent på medelstort eller stort bolag. En merit är om du arbetat i SAP tidigare.

Hoppas att vi väckt ditt intresse och att du nu känner dig intresserad av att visa intresse för tjänsten. Vi kan varmt rekommendera detta uppdrag då tidigare konsulter har trivts väldigt bra hos uppdragsgivaren. Du får gärna ringa mig Iren Sayar om du har några frågor om tjänsten, jag nås på tfn 073-521 65 53.

När du blir en av oss

Som konsult hos EQonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Sök idag!

För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan.

Varmt välkommen att söka!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2022
  • Ansök senast: 14 augusti 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024