Ekonomiassistent till marknadsledande mediabolag

Ekonomiassistent till marknadsledande mediabolag

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Är du en proaktiv, kommunikativ och driven Ekonomiassistent med god systemvana? Har du flera års erfarenhet av hela kedjan inom leverantörsreskontra, är van vid stora flöden och intresserad av att arbeta mot internationella leverantörer i ett stort mediabolag?

Tidsam, Sveriges största leverantör av tidskrifter, erbjuder nu dig möjlighet till en tjänst som Ekonomiassistent med självständigt ansvar för hanteringen av bolagets internationella leverantörsfakturor. Kontoret är beläget vid Telefonplan, Stockholm, varmt välkommen med din ansökan.

I tjänsten ingår löpande utrednings- och uppföljningsarbete där du har en kontinuerlig dialog med såväl produktion, marknadsavdelningen och förlagen. Du kommer även driva arbetet med att styra förlagen mot att arbeta mer digitalt. Vidare kommer du också att fungera som backup för Ekonomiassistenten med ansvar för den svenska och norska leverantörsreskontran.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
På Tidsam får du möjligheten till en utmanande och komplex tjänst som Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra på ett stabilt och marknadsledande företag som präglas av teamkänsla och engagemang. Du kommer vara del av ett prestigelöst team i en platt organisation. Som Ekonomiassistent ingår du i ekonomiavdelningen som består av 8 personer och du rapporterar till Redovisningschefen.

Arbetsuppgifter:
Du kommer i huvudsak arbeta med:
- Ansvara för att löpande registrera och kontrollera de internationella förlagens leverantörsfakturor i upp till 5 olika valutor
- Löpande skapa kreditfakturaunderlag till förlagen, bevaka och reglera obetalda kostnader vid avräkningstillfället
- Matchning av fakturor
- Utbetalningar via filer
- Avstämning av balanskonton
- Arbeta med process- och systemutveckling
- Kontinuerligt utveckla ditt kompetensområde utifrån bolagets behov


Vem är du?
Vi söker dig som har arbetat som Ekonomiassistent i minst 3 år och har erfarenhet av hela kedjan inom leverantörsreskontra och kan ta ett ansvar för att driva det arbetet självständigt. Vi ser gärna att du har arbetat i ett medelstort/stort bolag och är van vid större volymer av fakturor och flöden.

Då tjänsten till 100% innebär arbete med våra utländska leverantörsfakturor, är det ett krav att du är flytande i engelska i såväl tal som skrift. Ett krav är även att du är flytande i svenska språket i både tal och skrift.
Som utbildningsbakgrund har du troligen en gymnasieekonomexamen alternativt annan motsvarande utbildning inom ekonomi/redovisning.

Du har god vana av och lätt för att arbeta med och lära dig olika system, har du varit superuser ser vi det som ett plus. Vi ser även dig som en van användare av Excel och att du kan hantera mycket data, hantera filter, göra summeringar etc. Meriterande är även om du har arbetat med utländska valutor.

Som person ser vi dig med högt driv och proaktivitet som självständigt tar fullt ansvar för ditt arbete. Du har god inlärningsförmåga, är kommunikativ, lösningsorienterad och vågar prova nya saker för att hitta förbättringar.


Om verksamheten
Tidsam är Sveriges största tidskriftsleverantör och vi ser till att konsumenterna får tillgång till fantastiska tidskrifter och magasin via dagligvaru- och servicehandeln. Både i fysiska butiker och via e-handel
Vi levererar tidningar till ca 5 500 återförsäljare runt om i landet och vårt sortiment innehåller såväl svenska som internationella tidningar. Sortimentet har många starka varumärken och en bredd som passar för både stora och små läsare.

I Sverige säljs det tidningar till ett värde av 1,1 miljarder på ett år, ca 7 av 10 i åldern 9-79 år läser tidningar och hela 94 % läser på papper, endast 6 % digitalt. Det arbetar ca 155 personer på Tidsam, varav 44 personer på huvudkontoret i Stockholm och ca 100 st på distribunalen i Värnamo där tidningarna packas och levereras ut till butik. Vi har även 13 säljare i Sverige och 3 st. säljare i Norge.

Tidsam ägs av Bonnier News AB, Egmont Publishing, Aller Media och Förlags AB Albinsson & Sjöberg. Vi är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

För att veta er se www.tidsam.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2021
  • Ansök senast: 1 mars 2021

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024