EKONOMIASSISTENT TILL MERITERANDE UPPDRAG

Arbetsbeskrivning

Myndigheten vi rekryterar till har drygt 200 anställda och samtliga är placerade i Gävle. Här finns en bred kompetens och stor kunskap om länet. Deras uppgift är att genomföra regeringen och riksdagens beslut. Myndigheter ser även till att samordna länets intressen och kommunicera Gävleborgsläns behov för att skapa utveckling gällande miljö, service och arbete för dess medborgare. Här trivs du som är nyfiken på hur statliga beslut konkretiseras och gör skillnad för de boende i området.

OM TJÄNSTEN:
Academic Work söker för kunds räkning en ekonomiassistent till en statlig myndighet i Gävle.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos myndigheten.

ARBETSUPPGIFTER:
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med redovisning och bokföring samt hantera ekonomisystem. Du kommer även att kontrollera fakturor, förbereda underlag för databehandling och avstämma kontosaldon, delta i bokslutsarbete.

Du kommer till exempel att:

-Arbeta med kontering

-Att besvara förfrågningar om in- och utbetalningar

-Arbeta med reseräkningar

VI SÖKER DIG SOM
Har ekonomisk utbildning som lägst på gymnasial nivå. Du har minst ett års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent med arbetsuppgifter såsom fakturering, inbetalningar och reseräkningar.

Efterfrågade specifika kompetenser:

-Goda datakunskaper i Office paketet

-Arbetat i Agresso

-Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift, eftersom du kommer att ha daglig kontakt med olika personer inom organisationen vilket kommer att underlätta samarbetet

Som person är du positivt inställd till arbetet där du med glädje tar dig an dina arbetsuppgifter. Vidare är du bra på att prioritera och strukturera upp din dag. Du har lätt för att samarbeta eftersom du kommer att ha kontakt med kollegor och intern personal. För att lyckas i rollen arbetar du målmedvetet och utan att tumma på kvalitén uppnår du uppsatta deadlines.

Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail ume01@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail. Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

START: 15 december

UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Heltid, 15/12 2013 - 28/2 2014 med möjlighet till förlängning

UPPSKATTAD ARBETSTID: Kontorstider

PLATS: Gävle

URVAL: Sker löpande

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Camilla Bäckelin
08-56 24 4867
Konsultchef Emelie Johansson

Head of Talent Acquisition Emelie Johansson
031-339 73 21
Konsultchef Louise Grammatikas
031-3523382 0701617310
Consultant Manager Per Nordin
0722459288
Consultant Manager Per Nordin
070- 522 37 91
Konsultchef Catrin Wiberg
0313523372 0701619545
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-200 62 75
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006275
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson

Sammanfattning

Besöksadress

Renmarktstorget 10
UMEÅ

Postadress

Renmarkstorget 10
Umeå, 90326

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024