Ekonomiassistent till Metos Storkök i Skärholmen

Ekonomiassistent till Metos Storkök i Skärholmen

Arbetsbeskrivning

Vi söker vi en hjälpsam, flexibel och social ekonomiassistent Metos Storkök i Skärholmen.

Metos tillverkar och marknadsför storköksapparater och inredning av rostfritt stål. Metos är marknadsledande i de Nordiska och Baltiska länderna samt Benelux länderna och tillhör Ali-Gruppen som är Europas ledande tillverkare av storköksapparater. Metos har cirka 750 anställda i nio olika länder i Europa.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta i en bred roll på ekonomiavdelningen med fokus på kundfakturering och reskontra. I rollen ingår tät kontakt med såväl kunder som leverantörer och säljare och produktion. Du ingår i ett team med andra ekonomiassistenter där ni stöttar och hjälper varandra. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Kundfakturering
- Reskontra
- Löpande bokföring
- Behjälplig vid månadsbokslut


Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen som ekonomiassistent är att du har ekonomiutbildning motsvarande minst gymnasieekonom. Du har ett par års erfarenhet av liknande arbete med kundfakturering och du får gärna vara i början av din karriär. Metos arbetar i SAP och det är meriterande om du har erfarenhet av detta affärssystem men det är inte ett krav.

- Goda kunskaper i Office-paketet och särskilt excel är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav


Personliga egenskaper

Vi söker efter en glad och positiv person som gillar utmaningar och problemlösning. Som ekonom är du noggrann, effektiv och analytisk. Du har vidare god samarbetsförmåga och gillar att hjälpa dina kollegor samtidigt som du arbetar bra självständigt. För att trivas med arbetsuppgifterna och är det viktigt att vara prestigelös och serviceinriktad och ha god social kompetens och kommunikationsförmåga.

Mer om tjänsten

- Tillsättning: 1 september
- Omfattning: heltid
- Placering: Skärholmen/Sätra, i trevliga och rymliga lokaler
- Uppdragstyp: konsultuppdrag under ett föräldravikariat på cirka 12 månader


Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Mer om Andara Economy

Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 augusti 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024