Ekonomiassistent till myndighet i Gävle

Ekonomiassistent till myndighet i Gävle

Arbetsbeskrivning

Vi letar efter dig som har något års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent och nu söker efter nya utmaningar! På en viktig myndighet i Gävle sitter ett trevligt gäng och väntar på sin nya kollega. Här erbjuds du en fin möjlighet att ytterligare fördjupa dina kunskaper inom redovisningsområdet.
Om tjänsten
Vi på Perido är på jakt efter en ekonomiassistent för ett uppdrag hos en av våra kunder, en statlig myndighet i Gävle. Du som är strukturerad och bra på att samarbeta välkomnas till denna ekonomiavdelning som just nu är i behov av förstärkning.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent får du ta dig an en mängd olika arbetsuppgifter som garanterat kommer att utveckla dig inom redovisningsområdet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av arbete med kundreskontra, fakturering samt hantering av betalningar och utredningar. Utöver det blir du ett viktigt stöd för verksamheten kring diverse administrativa uppgifter. Till största del kommer du arbeta i Agresso UBW, så vi ser gärna att du redan nu har goda kunskaper inom systemet.
Dina egenskaper
Vi tror att du har minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ett intresse för siffror. Att arbeta fokuserat och kvalitetsmedvetet är en självklarhet för dig och du trivs med att arbeta i ett högt tempo. Är du dessutom positiv, serviceinriktad och har en förmåga att skapa ordning och reda, då är det dig vi letar efter!
Varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
Erfarenhet av kundreskontrahantering samt löpande redovisning
Kunskaper inom ekonomisystemet Agresso UBW och leverantörsystemet Visma Proceedo
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 6 månader med chans till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32129 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2021
  • Ansök senast: 6 mars 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024