Ekonomiassistent till Örebro

Ekonomiassistent till Örebro

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att arbeta som konsult och har tidigare erfarenhet av arbete som ekonomiassistent? Vi på Randstad i Örebro söker nu en erfaren ekonomiassistent till en av våra kunder. För att trivas i rollen som ekonomiassistent hos oss behöver du ha en god serviceanda, vara van att arbeta självständigt och ha ett prestigelöst förhållningssätt.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som ekonomiassistent ansvarar du för specialistkompetens inom något eller några områden, 
inkassosystem, kundreskontra (avstämning, bokföring m.m.), anläggningsregister, löneredovisning samt övergripande redovisning. 

Arbetstider
Vi erbjuder en 2 månaders visstidsanställning med start 1/9 med stor möjlighet till förlängning. Arbetstiderna är förlagda dagtid mellan 07:30-16:00 måndag till fredag. 

Kvalifikationer
Yrkeshögskola med inriktning redovisning eller kandidatexamen inom företagsekonomi med inriktning mot redovisning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. 

-Erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter. 

-Det är meriterande om du har lång erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från kommunal verksamhet. 

- Meriterande om du har erfarenhet att jobba i ekonomisystemet Raindance. 

Som konsult förväntas du snabbt komma in i nya organisationer och sätta dig in i olika kulturer och system på kort tid. Tjänsten innebär många kontakter och det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du analytisk och noggrann. Du är affärsmässig, drivande och van att arbeta självständigt. Därtill förväntas det att du levererar och bidrar med kompetens, effektivitet och erfarenhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-08-22, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: nesrin.kaddoura@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 augusti 2021
  • Ansök senast: 22 augusti 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024