Ekonomiassistent till Riksbyggen Servicecenter!

Ekonomiassistent till Riksbyggen Servicecenter!

Arbetsbeskrivning

Riksbyggen Servicecenter söker nu en Ekonomiassistent. Du kommer bli en del av ett sammansvetsat team med erfarna kollegor inom området. Rollen som ekonomiassistent är en perfekt möjlighet för dig som vill utveckla dina kunskaper inom leverantörsreskontra, ekonomi och andra administrativa arbetsuppgifter. Du erbjuds även en gedigen introduktion av erfarna kollegor och ett team som stöttar dig i rollen!

OM TJÄNSTEN
Som Ekonomiassistent kommer du att tillhöra ett team bestående av olika roller inom ekonomi. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att arbeta med Riksbyggens och våra förvaltade kunders inbetalningar, fakturering, ekonomiprocesser samt andra förekommande administrativa arbetsuppgifter. Arbetsklimatet karaktäriseras av teamwork både inom gruppen och mellan avdelningarna. Du får ett värdefullt kompetensutbyte och möjlighet att ta stort eget ansvar i ditt arbete.

Du erbjuds
- En dedikerad konsultchef under uppdragsperioden
- Samarbete tillsammans med fler av våra konsulter som arbetar i samma team
- Att få arbeta i ett modernt och öppet kontorslandskap mitt i centrala Västerås
- Chans till förlängning och utökade arbetsuppgifter med tiden.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera leverantörsreskontra för Riksbyggen och dess kunder.
* Utföra och stödja ekonomiprocesser samt andra administrativa uppgifter
* Samarbeta med kollegor inom och mellan avdelningar för att säkerställa ett effektivt arbetsflöde


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad examen inom Ekonomi och/eller arbetslivserfarenhet av leverantörsreskontra
- Har arbetslivserfarenhet av administrativt arbete samt en god förståelse för ekonomiprocesser, så som debet och kredit
- Har en god datavana och kunskaper i Office-paketet
- Har goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift då språket används i det dagliga arbetet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Riksbyggen är ett välkänt bolag som finns på drygt 400 platser i Sverige. Det huvudsakliga verksamhetsområdet består av att utveckla och förvalta attraktiva bostadsmiljöer, vilket omfattar även kommersiella och offentliga kunder. Riksbyggen har cirka 2 400 anställda, där huvuddelen arbetar inom fastighetsförvaltning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2025
  • Ansök senast: 20 mars 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010