Ekonomiassistent till Saab

Ekonomiassistent till Saab

Arbetsbeskrivning

Har du utbildning inom ekonomi eller erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra? Nu söker vi dig som vill jobba som ekonomiassistent på Saab, ett stort bolag i framkant och där det ges fina möjligheter till utveckling. Välkommen med din ansökan redan idag!

Tjänsten är ett konsultuppdrag med önskad start så snart som möjligt och 6 månader framåt, med stor chans till förlängning. Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om tjänsten
Som ekonomiassistent kommer du tillhöra avdelningen leverantörsreskontra. Tillsammans med dina kollegor kommer du att ansvara för ankomstregistrering och kontering av inkommande leverantörsfakturor. Du ansvarar även för att leverantörsfakturorna skickas iväg på attest samt även att de kommer tillbaka för vidare utbetalning.

Tjänsten är på heltid och placerad på Saab i Tannefors, Linköping.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom ekonomi sedan tidigare, gärna inom leverantörreskontra. Vi ser att du har utbildning inom ekonomi från antingen yrkeshögskola eller universitet, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser även att du har goda språkkunskaper i engelska och svenska, i såväl tal som skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper, vi ser att du är en social lagspelare med positiv inställning och energi. Du besitter förmågan att behålla ditt lugn och hög kvalitet på utförandet av arbetet även i perioder med hög belastning.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn

Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Linköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2023
  • Ansök senast: 10 november 2023

Besöksadress

Kungsgatan 41, Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024