Ekonomiassistent till Saab

Ekonomiassistent till Saab

Arbetsbeskrivning

Är du en driven och positiv person som läst ekonomi på gymnasiet alternativt har arbetslivserfarenhet inom ekonomi och funderar på att testa något nytt? Nu ges chansen att börja arbeta på ett stort bolag i framkant. Ta chansen och sök tjänsten redan idag!

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är ca 18 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent i gruppen leverantörsreskontra kommer du tillsammans med dina kollegor, ansvara för ankomstregistering och kontering av inkommande leverantörsfakturor. Du ansvarar även för att leverantörsfakturorna skickas iväg på attest samt även att de kommer tillbaka för vidare utbetalning.

Din profil
Vi ser att du har en gymnasieutbildning inom ekonomi alternativt en YH-utbildning inom området ekonomi och/eller arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet. Meriterande är att tidigare arbetat med bokföring i något ekonomisystem.

För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna ser vi att du:
• är en social lagspelare med positiv inställning och energi
• behåller ditt lugn och din höga kvalitet även i perioder med hög arbetsbelastning
• har goda språkkunskaper i engelska och svenska, i såväl tal som skrift

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Jonna Svenson, jonna.svenson@skill.se

Låter det här som något för dig? Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2022
  • Ansök senast: 23 oktober 2022

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024