Ekonomiassistent till Skanska i Stockholm!

Ekonomiassistent till Skanska i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en ekonomiassistent till Skanska som ska arbeta med leverantörsreskontra. Välkommen med din ansökan!

Vill du få chansen att vara en del av ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag? Har du ett starkt intresse för ekonomi och hantering av leverantörsreskontra och vill utvecklas inom området? Nu letar vi efter dig som är noggrann, engagerad och trivs med att arbeta både i projekt och med löpande arbetsuppgifter. Välkommen att söka rollen som ekonomiassistent hos Skanska i Stockholm!

Ditt anställningserbjudande

Skanskas löfte är att bygga ett bättre samhälle. Allt vi bygger, bygger vi förkommande generationer. Vi vet att våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg, att du trivs på jobbet och har kul med dina kollegor.

Här får du möjlighet att jobba i en större organisation och säkerställa en korrekt legal och intern hantering när det gäller rutiner för leverantörsreskontra. Du blir del av ett glatt och inkluderande team som ständigt jobbar med att förbättra arbetssätt och processer. Ni jobbar med kompetensöverföring inom teamet, men även mellan övriga grupper på avdelningen. Det finns även goda möjligheter att ta initiativ till förbättringar och effektiviseringar av processer och dagliga arbetsmoment.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra kommer du att:

• ankomstregistrera och ordermatcha leverantörsfakturor enligt gällande rutin
• hantera inkommande ärenden i ärendehanteringssystem
• ha löpande kontakt med leverantörer
• arbeta löpande med att utveckla arbetssätten
• hantera e-fakturor/EDI samt göra analyser och dra slutsatser på problem som kan uppstå

Värt att veta

Tjänsten, som är på heltid, förväntas starta omgående och sträcker sig över en period på 6 månader, med goda möjligheter till förlängning för rätt kandidat.

Skanska erbjuder en flexibel arbetsmiljö som inkluderar möjligheten att arbeta hemifrån någon eller några dagar i veckan. De har sitt kontor i moderna lokaler i Stadshagen med utmärkta kommunikationsmöjligheter och tillgång till både gym och personalmatsal. Arbetstiderna följer vanliga kontorstider och du har flextid.

Notera att detta är en anställning som konsult hos TNG, där du blir uthyrd till Skanska. Hos TNG får du en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen; schyssta anställningsvillkor, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Våra förväntningar

Vi önskar att du har en bakgrund inom ekonomi, antingen genom en formell ekonomiutbildning, YH-utbildning inom ekonomi eller liknande arbetslivserfarenhet. Om du även har erfarenhet av leverantörsreskontra samt förståelse för e-fakturering/EDI ser vi det som meriterande.

Du bör vara kommunikativ och känna dig bekväm med att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Att du aktivt bidrar till teamets framgångar är en självklarhet för dig. Dessutom värdesätter vi din nyfikenhet och positiva attityd. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är strukturerad, analytisk och kreativ i ditt arbete.

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos Skanska. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2024
  • Ansök senast: 2 mars 2024

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024