Ekonomiassistent till Södertälje kommun

Ekonomiassistent till Södertälje kommun

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet inom ekonomi och vill göra skillnad i Södertälje kommun? Sök tjänsten redan idag!

Om uppdraget

Vi på Bemannia söker en ekonomiassistent till vår kund för deras redovisningsenhet som har en central funktion inom kommunen. Du arbetar i team tillsammans med övriga på enheten för att säkerställa kvaliteten i den löpande redovisningen samt hjälper till i försäljningsprocessen. Tjänsten avser att jobba som konsult via oss på Bemannia för vår kund på heltid. Uppdraget påbörjas omgående under 2-6 månaders med stor chans till förlängning.

Dina arbetsuppgifter inom redovisningen som kan förekomma:

- Hantera inkommande betalningar
- Hantera återbetalningar
- Besvara kundmejl gällande påminnelser, anstånd m.m.
- Hantera ärenden gällande dödsbon, konkurser m.m.
- Ta hand om postreturer


Du ska vara en självgående person som kan avlasta först och främst inom kundreskontra men även vara flexibel och kunna vara behjälplig inom andra områden.

Även andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på en redovisningsavdelning kan förekomma som t.ex. allehanda administrativa uppgifter.

Dina kvalifikationer (Skallkrav)

- Erfarenhet inom ekonomi/redovisning
- Goda kunskaper i Excel och Word
- Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift i svenska
- Kunskaper av större ekonomisystem gärna ERP (fd. Agresso) och kommunal redovisning


Meriterande:

- Flera års erfarenhet av att arbeta med ekonomi
- Goda kunskaper inom reskontra, ekonomi och bokföring samt god datorvana.


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Ydalia Mendoza, ydalia.mendoza@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2022
  • Ansök senast: 12 augusti 2022

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024