Ekonomiassistent till Solna

Ekonomiassistent till Solna

Arbetsbeskrivning

Vi söker en ambitiös och engagerad ekonomiassistent till ett säljföretag inom detaljhandeln med kontor i Solna.

Vår kund växer och behöver utöka sin ekonomiavdelning med ytterligare en resurs. Detta är ett utmärkt tillfälle för dig som vill lära mer och förfina dina kunskaper inom bokföring och reskontra. Du kommer få möjlighet att lära från erfarna kollegor så du får gärna vara i början av din karriär.



Arbetsuppgifter

Till ekonomiavdelningen söker vi en ekonomiassistent på heltid. Det är en bred roll som erbjuder stor variation med ansvar för kund- och leverantörsreskontra och löpande bokföring.

Du rapporterar till ekonomiansvarig på företaget och ekonomiavdelningen består av 4 medarbetare.

Vår kund arbetar i Visma Net.

Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen som ekonomiassistent att du har en gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi. Du är en fena på Officepaketet och du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.



Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som ekonomiassistent tror vi att du är strukturerad och gillar ordning och reda. Som person är du noggrann och trygg. Du har förmågan att självständigt analysera och prioritera. Du har god samarbetsförmåga och bidrar till ett bra samarbetsklimat i gruppen. Du tar ansvar för och levererar alltid i god tid. Det är vidare viktigt att du är snabb att lära nytt och sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du bör vara en prestigelös person som kan hjälpa till där det behövs.

Mer om företaget

Vår kund har både ett starkt kund- och medarbetarfokus. Företaget har erfarna och engagerade medarbetare som känner starkt gemenskap. Företaget återinvesterar i sin personal för att både kunna möta kundernas förväntningar och för att vara en av de bästa arbetsgivarna i Stockholm.

Mer om tjänsten

- Tillsättning: enligt överenskommelse

- Omfattning: heltid

- Placering: Solna med möjlighet till hybrid en dag i veckan

- Uppdraget är ett ”hyrköpsuppdrag” och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till kundföretaget om båda parter så önskar.

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 december 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2024

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024