Ekonomiassistent till sommaren

Ekonomiassistent till sommaren

Arbetsbeskrivning

.

Serveoffice har fått i uppdrag att hitta en ekonomiassistent till vår kund under vissa veckor i sommar. Tjänsten är ett bemanningsuppdrag på heltid med placering i Stockholm. Start 7 juli och förväntas pågå till och med 3 augusti.

Arbetsbeskrivning
I denna roll kommer du att ansvara för vissa arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen under den period när ordinarie personal har semester.
Arbetsuppgifter:
Öppna posten, både kassarapporter och leverantörsfakturor etc.
Skanna in leverantörsfakturor kontera och sänd till attestant
Leverantörsbetalningar
Läsa in dagskassor från kassasystemet till Visma
Läsa in filer från banken
Fakturera varufakturor
Ladda på e-presentkort
Även andra arbetsuppgifter kan förekomma
 
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har erfarenhet av tidigare arbete på en ekonomiavdelning och erfarenhet av leverantörskontra. Meriterande om du har arbetat på en ekonomiavdelning som verkar inom handelsbranschen. För att lyckas i denna tjänst behöver du ha goda kunskaper i Excel och att du kan formulera dig muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Det är meriterande om du har kunskap av Visma Business.
I arbetet som ekonomiassistent söker vi dig som är noggrann, ansvarstagande, initiativrik och har förståelse för de olika processerna på en ekonomiavdelning.
 
Om företaget
Kund sitter i fina lokaler nära Karlaplan. Bolaget verkar inom handelsbranschen.
 
Som konsult hos Serveoffice erbjuder vi dig
Ett personligt företag som värderar relationer högst, oavsett om det är kunder, konsulter eller kandidater. Här får du engagerade kollegor och ledare som har förstått betydelsen av att ha personal som trivs och mår bra. Olika typer av aktiviteter anordnas flera gånger per termin för att skapa en härlig gemenskap och en ”vi-känsla”.
Vi har kollektivavtal och erbjuder ett brett förmånspaket och ett generöst friskvårdsbidrag. Viktigast av allt- vi erbjuder en bra arbetsplats med mycket skratt!

Ansökan och kontakt
Skicka in dina ansökningar nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av konsultchef Charlotte Christensen  070-775 73 34 eller charlotte.christensen@serveoffice.se.

 
Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i snart 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan inom kompetensområdena ekonomi & finans, HR & lön samt bank & försäkring. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Serveoffice AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2020
  • Ansök senast: 7 juni 2020

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024