Ekonomiassistent till Soodia AB

Ekonomiassistent till Soodia AB

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som ekonomiassistent hos Soodia kommer du att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, där du kontrollerar inkomna fakturor, fakturerar kunder, lägger upp nya kunder i systemet samt sköter inbetalningar och inkasso. I rollen ingår även löpande bokföring samt att förbereda löneutbetalningar. Andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma.

I din roll som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Hantera kundfakturor
- Hantera leverantörsfakturor
- Löpande bokföring
- Förbereda löneutbetalningar

Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag på ca. 20 timmar i veckan och är lämpligt för en student. Uppdraget startar i april och vi ser gärna att du har 1-2 år kvar av dina studier. Efter utbildningen finns det möjlighet att ta över ekonomiansvaret på Soodia.

Om dig
Vi söker dig som läser en eftergymnasial utbildning inom ekonomi gärna med inriktning mot redovisning eller liknande. Du ska vara bekväm med ovan nämnda arbetsuppgifter och vara öppen för utveckling. Har du tidigare erfarenhet av affärssystemet Fortnox är det meriterande men inget krav.

Som person är du social, noggrann och ansvarsfull. Du tar gärna initiativ och kommer med förslag på förbättringar. Din samarbetsförmåga är god och du besitter en god kommunikativ förmåga. Egenskaper som kommer väl till pass i denna tjänst är god analytisk förmåga, att kunna prioritera samt ett affärsmässigt tänkande.

Viktigt för tjänsten är:
- att du studerar på högskola eller universitet
- att du har ett intresse för ekonomi
- att du tar ansvar och avslutar det du börjat med
- att du har en god samarbetsförmåga

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Som konsult får du en anställning i Adecco Student. Till att börja med är arbetet ett studentuppdrag men för rätt person finns stora möjligheter till en fortsatt anställning hos Soodia .

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om Soodia AB
Soodia är ett företag som startades 2018 i Karlstad med och av två röntgensjuksköterskor. Sedan dess har företaget utvecklas till att ha ca 20 anställda röntgensjuksköterskor och undersköterskor runtom i landet, och tre anställda på huvudkontoret i Karlstad.

På Soodia arbetar vi för att korta ned väntetiderna inom vården i Sverige. Vi använder de maskiner och lokaler som står tomma under kvällar och helger som köpts in av regionerna. På så sätt ökar vi såväl kapaciteten som utbudet av tider som regionerna kan erbjuda patienterna, samtidigt som vi minskar kostnaderna och effektiviserar användandet av dyr utrustning.
Korta väntetider har stora effekter, där bättre utsikter för patienter med alltifrån diskbråck till cancer är vårt primära mål. Utöver de uppenbara effekterna med tidigare diagnostik, bättre utsikter och därmed större chans till tillfrisknande så har det stor påverkan på det psykologiska hos patienterna och dess anhöriga.

Kortare väntetider innebär också en socioekonomisk effekt där vi möjliggör för fler att återgå till arbete, och därmed betala skatt tillbaka till regionerna.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Sara Pagré via Adecco 054-771 85 47 alt. sara.pagre@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomiassistent, Soodia AB, KAU, Karlstads universitet, student, Fortnox Karlstad, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2021
  • Ansök senast: 7 mars 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024