Ekonomiassistent till Soprema

Arbetsbeskrivning

Om SOPREMA

SOPREMA grundades 1908 och är ett av världens ledande företag inom tätskiktsprodukter och har 9200 anställda i över 100 länder. Soprema Group omsätter 3 miljarder Euro och har egen tillverkning i 81 fabriker. Sopremas 17 forsknings- och utvecklingsanläggningar har stort fokus på hållbar utveckling. Minst tre procent av den årliga omsättningen investeras i forskning och utveckling. I Sverige är huvudkontoret och lager beläget i Helsingborg samt kontor och lager i Stockholm. Soprema har en mycket stark tillväxt och förstärker nu organisationen med en ekonomiassistent som ska arbeta både med den svenska och den norska redovisningen. Soprema erbjuder dig ett spännande, utvecklande och självständigt arbete i ett tajt trevligt team i Helsingborg. Du får arbeta med hållbara och marknadsledande produkter av hög kvalitet i kombination med innovativ teknik. Läs gärna mer på www.soprema.se (http://www.soprema.se/)

Mer om tjänsten

Soprema är experter inom tätskikts- och isoleringssystem. Våra produkter finns över hela världen och vi arbetar ständigt med att utveckla nya lösningar/system inom vår nisch.

Du kommer att ingå i ett litet arbetslag där teamet ständigt samarbetar och hjälper varandra högt och lågt. Huvudsakliga arbetsuppgifter:



- Löpande bokföring
- Kund- och leverantörsreskontra
- Fakturahantering
- Avstämningar
- Momsfrågor
- Behjälplig vid månadsbokslut
- Behjälplig vid olika ad hoc uppgifter




Din profil

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ekonomi och tycker att det vore roligt att utvecklas inom det området. Som person är du positiv, noggrann och trygg i dig själv. Du reflekterar kring och strukturerar ditt arbete med bibehållet lugn.

För att trivas här behöver du vara driven och ha en framåtanda som visar att du vill vara med på den spännande expansion som företaget står inför. Du är effektiv i ditt arbete utan att tumma på kvaliteten. I teamet är du en glädjespridande prestigelös person som alltid gör det bästa för företaget. Meriterande om du har erfarenhet av arbete med norsk bokföring.

Vi är ett tajt team på kontoret i Helsingborg, en organisation med högt i tak, nära till beslut och som hjälps åt att skapa en trivsam och rolig arbetsmiljö. För dig är det en självklarhet att kavla upp ärmarna och du tar dig an arbetsuppgifter både högt och lågt och bidrar därmed till ett fungerande kontor.

Vi ser även att du:

- Har examen inom ekonomi eller minst 3-5 års arbetslivserfarenhet inom relevant område.
- Är van att arbeta i olika system
- Har mycket goda kunskaper i Excel
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska




Vi erbjuder dig

Vi erbjuder en spännande och utvecklande roll i ett mycket expansivt företag med kompetenta och trevliga kollegor.

Vi ser fram emot att träffa dig

Låter detta som ditt drömjobb vill vi gärna att du hör av dig så fort som möjligt. Skicka en kort och trevlig presentation där du berättar varför just du är den rätta för oss.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar SOPREMA med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast den 10 februari 2022. För mer information är du välkommen att kontakta Sofia Wargenbrant på 0733 00 86 40 eller sofia@qarat.se. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om Qarat

Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qarat
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 januari 2022
  • Ansök senast: 29 juni 2022

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024