Ekonomiassistent till Statens fastighetsverk i Stockholm

Ekonomiassistent till Statens fastighetsverk i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag en ekonomiassistent till Statens fastighetsverk.

- Omfattning: Heltid 100%
- Start: 2025-03-20
- Längd: 2025-12-30, eventuellt längre.

Begränsade möjligheter till distansarbete (1 dag/vecka)
Du bir anställd av Poolia men jobbar ute hos vår kund.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Kunden har behov av en ekonomiassistent med inriktning och erfarenhet av systemet Proceedo och leverantörsreskontra.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Dagligen hantera fakturor och distribuera dem till mottagare i organisationen, ansvara för och göra myndighetens utbetalningar, uppföljning av leverantörsfakturor och hantera betalningspåminnelser och inkassoärenden, svara på frågor från leverantörer och medarbetare angående leverantörsfakturors status samt andra förekommande arbetsuppgifter inom ansvarsområdet.
Du kommer även att göra löpande bokföring av betalningar i ekonomisystemet Agresso (UBW). Det finns möjlighet till distansarbete efter överenskommelse.

Du har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter och system samt ta egna initiativ för att söka kontakt med leverantörer och medarbetare i organisationen.

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du uppfylla nedan kriterier:

- Du har goda kunskaper och flerårig praktisk erfarenhet av e-handelsverktyget Proceedo där du har arbetat som
fakturaadministratör och med avvikelsehantering.
- Goda kunskaper av ekonomisystemet Agresso (UBW)
- God vana i MS Office, Excel.
- Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Du har erfarenhet av och förståelse för processen leverantörsreskontra. Erfarenhet av distribuera fakturor, hantera påminnelser, kontakta leverantörer m.m. Samarbetsorienterad och en hög nivå av serviceanda. Noggrann och har ett strukturerat arbetssätt.

Om verksamheten
Låter detta som ett uppdrag som passar dig?
Då ansöker du via länken i annonsen, urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2025
  • Ansök senast: 7 mars 2025

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010