Ekonomiassistent till statlig nämnd i centrala Stockholm

Ekonomiassistent till statlig nämnd i centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi för kunds räkning en ekonomiassistent med ansvar över kundreskontran för ett föräldravikariat på ca 13 månader.

Om tjänsten
Vår kund är en statlig nämnd och du kommer tillhöra deras ekonomienhet och den består av sju personer som ofta har deadlines vilket innebär att du kan vid behov behöva rycka in och hjälpa till med olika arbetsuppgifter inom gruppen. System som används är Unit4 Business World (UBW, fd Agresso) e-beställningssystemet Visma Proceedo, internt försäkringssystem, ärendehanteringssystemet iipax, Office-paketet samt QlikView som redovisar deras databaser.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer självständigt ansvara för kundreskontraflödet och i dina arbetsuppgifter ingår arbete med fakturering, hantering av inbetalningar, krav och påminnelsehantering mm. Du kommer även arbeta med avstämningar, löpande redovisning, anläggningstillgångar och viss rapportering/statistik samt leverantörsreskontra. I arbetsuppgifterna ingår även att delta i arbetet med
månadsrapportering, uppföljning, skattedeklarationer, bokslut, etc. Vidare kommer konsulten att vara delaktig i utvecklingen av ekonomifunktionen och bidra till att utveckla och förbättra processer och metoder.

Vem är du?
Du har en ekonomisk utbildning på högskolenivå samt minst två års erfarenhet av självständigt arbete med kundreskontra. Det är viktigt att du har lätt för att sätta dig in i nya system och det är meriterande om du har minst ett års erfarenhet av UBW. Du behärskar god svenska och engelska i såväl tal som skrift samt goda kunskaper i Excel vilket är ett krav.

Som person är du systematisk, serviceinriktad, noggrann samt ansvarstagande och kan arbeta utifrån ett problemlösande förhållningssätt. Det är meriterande om du är en person som har lätt för att lära sig nya affärssystem och förstå logiken i dessa system.

Om verksamheten
Poolia tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör – inom ekonomins hela spektra – såväl till privat som till offentlig sektor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2020
  • Ansök senast: 10 mars 2020

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024