Ekonomiassistent till Sveriges ledande IT-företag

Ekonomiassistent till Sveriges ledande IT-företag

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta fortsätta din utveckling som Ekonomiassistent inom kundreskontra på ett innovativt företag? Söker du även en långsiktig och varierande roll där du ingår i ett drivet och sammansvetsat team? Då kan detta vara rollen du söker! Skicka in din ansökan redan idag, vi tillämpar ett löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en Ekonomiassistent inom kundreskontra till deras ekonomiteam i Kista. Bolaget har idag 2500 medarbetare och en ledande leverantör IT-infrastruktur i både Norden och Sverige. De genomsyras av en positiv företagskultur och arbetar tillsammans för att skapa en IT-infrastruktur i världsklass.

Du kommer att ingå i ett team som tillsammans arbetar med att hantera det löpande ekonomiflödet kopplat till kundreskontra. Det är av stor vikt att du trivs i en roll som kräver flexibilitet och en god samarbetsförmåga. Inom teamet har alla ett gemensamt ansvar för reskontran, du förväntas ta ett självständigt ansvar för de ärenden du åtagit dig. Under din första tid kommer du få en introduktion och upplärning kring bolaget, rutiner och system.

Du erbjuds


* Kompetensbreddning inom ekonomi som gynnar din utveckling
* Möjlighet att specialisera dig inom kundreskontra och på sikt ta eget ansvar för vissa områden.
* För rätt kandidat är detta en långsiktig tjänst, förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet är ambitionen att bli anställd när man arbetat heltid i 6 månader.
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER
- Tillsammans med dina kollegor hantera inkommande frågor mail från kunder kring fakturor, samtal förekommer också
- Felsöka och bedöma ärenden efter företagets riktlinjer
- Löpande intern kommunikation med teamet och kollegor i Riga
- Manuellt göra bedömning vid stoppad order
- Inkassohantering, innefattar inkassofil, inkassobetalningar, ärendehantering i Inkassobolagets portal samt inkommande mail. Konkurser, likvidationer, rekonstruktioner och betalningsföreläggande, ett arbete du kommer ta mer självständigt ansvar för
- Utreda oplacerade betalningar
- Bokslutsarbete – uppbokning befarade kundförluster, avstämning reskontra och diverse interna bokningar.

VI SÖKER DIG SOM
- Arbetat minst 1 år som ekonomiassistent och har en god förståelse för större ekonomiflöden för kundreskontra.
- Utbildning eller erfarenhet av Inkassohantering
- Har mycket god erfarenhet av Excel, pivottabell och vlockup kunskaper krävs
- Har tidigare systemvana av ekonomisystem, arbetet sker i Navision och framåt SAP
- Gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande krav


* Vana av bokslutsarbete, representation och momsfrågor.
* Har högskoleutbildning inom ekonomi
* Systemkunskaper i Navision och SAP
* Erfarenhet av byte av affärssystem


Som person är du:


* Samarbetsvillig
* Noggrann och strukturerad
* Självgående och initativtagande


Du har ett strategiskt förhållningssätt där du tar tag i en sak i taget samtidigt som du har ett öga för detaljer. Du är handlingskraftig och har ett starkt driv för att arbeta effektivt och hitta lösningar. Företagskulturen speglas av ansvarstagande och samverkande, detta är egenskaper vi ser att du har för att på bästa sätt passa in i kulturen.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 100%
* Placering: Du kommer utgå från kontoret på Kista under upplärning, därefter 2 dagar i veckan på kontoret. Justeringar kan ske framåt.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2022
  • Ansök senast: 19 juni 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024