EKONOMIASSISTENT TILL SWEDISH LORRY PARTS

Arbetsbeskrivning

Är du en nyfiken ekonomassistent som tycker om att ha helhetsansvar? Då har vi tjänsten för dig



Om företaget 
Swedish Lorry Parts är ett svenskt företag som är specialiserat på försäljning av reservdelar till lastbilar, entreprenadmaskiner samt industrimotorer. Det mesta exporteras till ett 80-tal länder.

Swedish Lorry Parts AB startade 1991 och har kontor i Tumba och centrallager i Kumla. Företaget är ISO 9001-certifierade, omsätter ca 170 miljoner kronor och har drygt 30 anställda, varav 18 i Tumba.

Vi har alltid haft stort fokus på kvalitet och precision vilket är två faktorer som genomsyrar bolaget och gjort att vi växer i vår bransch. Swedish Lorry Parts grundades 1991 och affärsidén byggde då & även nu på att tillhandahålla eftermarknaden med reservdelar & reservdelskit. Verksamheten har vuxit sedan dess och idag exporterar vi produkter till såväl små som stora bolag i mer än 85 länder. Vi växer och utvecklas och söker nu tillsammans med Resultat en ekonomiassistent som kan bli del av vår fortsatta tillväxt!

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos Swedish Lorry Parts kommer du att ha det löpande ansvaret för leverantörsreskontran. Arbetet innebär b la att du ska scanna och ankomstregistrera leverantörsfakturor, betala och boka bankfiler, göra periodiseringar, importera intrastat, en del kontoavstämningar, samt till viss del budgetuppföljning. Dessutom tillkommer en del övriga administrativa arbetsuppgifter, såsom hantering av avtal, inköp av kontorsmaterial mm.

Din profil
Vi söker dig som har 2-3 års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontran. Det är meriterande med erfarenhet från kundreskontran, men dock inget krav. Du är nyfiken, lättsam och tänker gärna utanför boxen. Du drivs av att vara med och påverka processer. Du behöver kunna hantera engelska språket vä,l i både tal och skrift.

Framgångsfaktorer
- Minst 2-3 års erfarenhet från liknande arbete
- Arbetat i något av de större ekonomisystemen
- Kunna hantera engelska språket väl, i både tal och skrift


Denna tjänst är en hyrrekrytering där du till en början blir anställd av oss på Resultat, för att sedan bli övertagen av Swedish Lorry Parts.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Tumba
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Anna Herskoi, 072-966 20 00 
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2016-06-18

Ansökan
Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande eftersom att tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Anna Herskoi, 072-966 20 00.

Om oss
Resultat AB är ett ekonomikonsultbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av ekonomer. Vi är experter på ekonomer! För mer information om oss följ oss gärna på; www.facebook.com/Resultatab och Twitter: @ResultatAB

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Sara Lindgren
072-334 94 19
Personalansvarig Anders Hedman
070-970 17 17
Personalansvarig Daniel Yousefi
073-514 22 12
Personalansvarig Mikael Nilsson
0761842696
Personalansvarig Sara Lindgren
072-334 94 19
Personalansvarig Fabian Berne
073-5142212
Personalansvarig Anna Herskoi
072-966 20 00
Rebecca Jonas

Jenny Yip

Rebecca Jonas

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resultat i Stockholm AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Rekrytering
  • Publicerat: 19 maj 2016

Besöksadress

Maria Bangata 4A 11863 Stockholm
None

Postadress

Maria Bangata 4A
Stockholm, 11863

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024