Ekonomiassistent till Toyota Material Handling

Ekonomiassistent till Toyota Material Handling

Arbetsbeskrivning

Är du strukturerad, kommunikativ och problemlösande? Vill du dessutom få meriterande erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra på ett välkänt företag? Då kan det vara dig vi söker till Toyota Material Handling! Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN

Toyota Material Handling utvecklar och tillverkar ett brett utbud av elektriska motviktstruckar samt master och sidesskiftare. I Sverige finns Toyota Material Handling huvudsakligen i Mjölby, Göteborg och Stockholm. I Mjölby sker all produktutveckling från idé till färdig produkt inklusive test och verifiering av deras manuella och autonoma produkter. På anläggningen finns en av världens största fabriker med tillverkning av lagertruckar som dessutom är koldioxidneutral sedan 2019. På anläggningen arbetar totalt cirka 3000 medarbetare och du skulle tillhöra ett team om fem personer som alla är stationerade i Mjölby.

Du utgår därmed från Mjölby där möjlighet till distansarbete finns. Arbetstiderna är förlagda mellan 07:30-16:30, men Toyota tillämpar flex. I denna roll kommer du att arbeta på ett Shared Service Center som inkluderar flera interna bolag inom koncernen. Du kommer till stor del att sitta med administrativa arbetsuppgifter och tillsammans med teamet sköta Toyotas leverantörsreskontra, vilket innebär scanning, registrering, kontering och betalning av fakturor. Detta innebär även att kontrollera inflödet genom att se till att koppla fakturorna till korrekt kostnadsställe och skicka dem rätt. Du kommer att erhålla en introduktion men arbetet kräver en viss förförståelse där vi gärna ser att du har en utbildning mot ekonomi alternativt har erhållit motsvarande kunskaper genom praktiskt arbete.

Toyota står inför ett byte av affärssystem och kommer under perioden att behöva extra stöttning till teamet. Tjänsten är ett uppdrag om fyra månader.

Du erbjuds
- Meriterande erfarenhet av fakturahantering på ett stort bolag
- En flexibel arbetsplats med möjlighet till visst distansarbete

VI SÖKER DIG SOM
- Har utbildning mot ekonomi eller erhållit motsvarande erfarenhet från praktiskt arbete
- Har goda kunskaper i svenska samt engelska då det krävs för att kunna utföra arbetsuppgifterna

Det är meriterande om du har arbetat i SAP eller annat affärssystem tidigare.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2023
  • Ansök senast: 29 december 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb