Ekonomiassistent till Triumf Glass i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Triumf Glass AB är ett familjeägt glassföretag i tredje generationen med affärsidén att sprida glassglädje och smakupplevelser till konsumenter. Företaget grundades 1946 och vi tillverkar ca 18 miljoner liter glass per år. Vi värdesätter kvalitet och svenska råvaror och använder svensk färsk grädde i vår produktion. Idag är vi ett 100-tal glassentusiaster inom företaget som alla har en sak gemensamt. Vi älskar glass! Läs mer på www.triumfglass.se

Har du tidigare erfarenheter av att arbeta med kund- och leverantörsreskontra samt löpande redovisning och bokföring? Vill du arbeta på ett familjeföretag med högt i tak och möjlighet till mer ansvar och utveckling/effektivisering av befintliga rutiner kanske du är rätt person för Triumf Glass?

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent hos Triumf Glass kommer du få möjlighet att arbeta med en mängd olika arbetsuppgifter inom ekonomiområdet. Det är en bred och utvecklande roll där du ingår i ett mindre team och det finns stora möjligheter att utvecklas. Det finns alltid en mängd ad-hoc uppgifter att ta tag i och du bör vara öppen för att jobba med många bollar i luften. Det finns flera interna effektiviseringsprojekt att arbeta med och senare driva om du har rätt engagemang för uppgifterna.

Dina arbetsuppgifter innebär bl.a.

• Hantering av leverantörsfakturor, kontering, attestering, betalningar och rapportering
• Kontoavstämningar, periodiseringar och bankavstämningar
• Ansvar och uppföljning av kundreskontran
• Löpande bokföring och bokslutsarbete
• Löpande kontakter med kreditinstitut och andra externa samarbetspartners
• Övrig administration inom ekonomiområdet



VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning. Du har tidigare erfarenhet av kund och leverantörsreskontra och vill få möjligheten att utvecklas i din roll och ta ansvar. Vidare är du systemintresserad och erfarenhet av affärssystemet M3 är meriterande. Du har goda kunskaper i MS Office (särskilt Excel) och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

PERSONLIGA EGENSKAPER
Som person är du strukturerad, noggrann och analytisk. Du är en vetgirig person som inte ger upp förrän du har löst uppgiften. Du är social, trevlig och tycker om att arbeta både självständigt och i team. Vidare är det viktigt att du trivs med många kontaktytor och tycker om att finnas nära verksamheten samt har en god kommunikativ förmåga.

ANSÖKAN
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851, johan.sjoberg@yourtalent.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Your Talent AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 maj 2023
  • Ansök senast: 26 maj 2023

Besöksadress

Södra Hamngatan 25
None

Postadress

Södra Hamngatan 25
Göteborg, 41114

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024