Ekonomiassistent till väletablerat säkerhetsbolag

Arbetsbeskrivning

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook !

Har du arbetat inom kundreskontra?

SW söker för kunds räkning en driven och ansvarstagande Ekonomiassistent till kundreskontra. Kundföretaget är ett väletablerat bolag inom säkerhetsbranschen med kontor i moderna lokaler på Kungsholmen. Som Ekonomiassistent hos vår kund hanterar du sedvanliga arbetsuppgifter på kundreskontra så som: fakturering, inbetalningar, påminnelsehantering samt krav/inkasso. Uppdragstiden är 2016-07-11 - 2016-11-30. Tjänsten är på heltid. För rätt person finns chans till förlängning eller överrekrytering till kund.

Tjänstebeskrivning
I rollen som Ekonomiassistent kommer du att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter på kundreskontra så som: fakturering, inbetalningar, påminnelsehantering samt krav/inkasso. Du har en naturlig kontakyta gentemot kunder.


I rollen ingår exempelvis arbetsuppgifter så som:

- Fakturering
- Inbetalningar
- Påminnelser
- Krav/Inkasso
- Avstämningar
- Kontakt med kunder

Det här är tjänsten för dig som arbetat inom kundreskontra sedan tidigare och vill bidra med dina goda kunskaper och färdigheter hos ett välkänt säkerhetsföretag! Det är en vakans som ska fyllas vilket innebär att chanserna till förlängning eller överrekrytering till kund är goda för rätt person!

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har arbetat minst 6 månader som ekonomiassistent på kundreskontra sedan tidigare. Vi ser gärna att du har använt IDS sedan tidigare men det är inget krav. Du har systemvana samt är lättlärd i system. Du har datavana och goda kunskaper i Officepaketet.

Som person är du driven och sifferorienterad. Du är analytisk och har en god förmåga att sätta dig in i processer och fakturaflöden. Du är noggrann, strukturerad och har lätt för att hantera flera saker samtidigt samtidigti som du möter deadlines. Du är effektiv och har en god prioriteringsförmåga. Du är även en prestigelös person som gärna hjälper andra och trivs med kundkontakt.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Uppdragstiden är 2016-07-11 - 2016-11-30. Tjänsten är på heltid. För rätt person finns chans till förlängning eller överrekrytering till kund. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anette Skantz
+46 8 407 55 66
Simon Jordal
+46 84075568
Stefan Lidman
+46 8 407 55 65
Marie Bergsman
08/407 55 55
Erik Bodin
+46 84075569
Marie Bergsman
+46 08-4075555
Ulrika Eklund
+46 40 665 51 50
Carina Johnsson
+46 8 407 55 62
Frida Bjerkman
+46 08 407 55 52
Anette Skantz

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SW
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Kontorstider 2016-07-11 2016-11-30
  • Publicerat: 18 juni 2016

Besöksadress

Humlegårdsgatan 20 Box 7420
None

Postadress

None
Stockholm, 10391

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024