Ekonomiassistent till välkänt företag

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Till ett föräldravikariat hos vår kund i Landskrona söker vi just nu en kvalificerad ekonomiassistent. Vi söker dig som har arbetat några år men fortfarande är i början på din karriär och drivs av utveckling. Uppdraget är på heltid med start enligt överenskommelse. Du kommer tillhöra en grupp och arbeta tillsammans med två andra ekonomiassistenter och en ekonomichef. Uppdraget ingår i SJRs konsultverksamhet.

Arbetsuppgifter

Leverantörsreskontra i Medius Ansvar för anläggningsregister och investeringar Moms och deklaration Viss rapportering och prognos Övrig administration på en ekonomiavdelning


Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har ett genuint intresse och god förståelse för ekonomi. Du har en ekonomisk utbildning gärna från universitet eller högskola eller motsvarande arbetslivserfarenhet och känner dig trygg i din yrkesroll. För att passa för denna tjänst tror vi att du har cirka tre års bred erfarenhet av arbete som redovisnings- eller ekonomiassistent. Arbetet sker i affärssystemet Axapta och du är en god användare i Excel samt känner dig bekväm i att prata och skriva både på svenska och engelska.



Din personlighet

Som person är du öppen, positiv och glad. Du drivs av att utveckla dig själv i arbetet där struktur och noggrannhet är en självklarhet för dig. Vidare är du är analytisk och serviceinriktad. För dig är det naturligt att arbeta tillsammans och i en nära relation med dina kollegor.



Din ansökan

Känner du igen dig i ovan beskrivning? Skicka då in din ansökan omgående då vi arbetar med löpande urval. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta Konsultchef Carin Berntsson på 040-665 51 04.



Konsult hos SJR

Som konsult hos SJR ska du drivas av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult hos SJR har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Khera
+46 404 55 19
Malin Vindenberg
+46 8-407 55 20, +46 707-471 59 11
Elisabeth Khera
+46 8 407 59 19
Pernilla Häglund
+46 8-407 55 42, +46 707-647 16 42
Patrik Asperö
+46 8-407 55 41, +46 707-647 16 41
Jannika Skoglund

Tomas Vinnersten

Sebastian Anderson

Tomas Vinnersten
+46 0406655105, +46 0766471614
Kristina Bennet
+46 040-6655103

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Marknadsmässig
  • Heltid Temporärt
  • Publicerat: 25 oktober 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
GÖTEBORG

Postadress

Box 7420
Stockholm, 10391

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024