Ekonomiassistent till välkänt IT-bolag i Malmö

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Har du erfarenhet av arbete som ekonomiassistent på ett IT-bolag? Gillar du att vara med och bygga upp struktur och rutin? Då är du rätt person för detta uppdrag! Du kommer att vara en del av en ekonomiavdelning som idag består av två ekonomer där företagskulturen genomsyras av samarbete och glädje. Företaget har sitt kontor i nya och fräscha lokaler i Hyllie. Tjänsten är ett konsultuppdrag med god chans till anställning hos vår kund för rätt person! Tjänsten ska tillsättas omgående och vi ser gärna att du är tillgänlig inom 1 månad samt så vill du arbeta under större delen av sommaren.

Arbetsuppgifter

- Kundfakturering och kundreskontra

- Betalningspåminnelser till kunder

- Leverantörsfakturor och leverantörsreskontra

- Ekonomisk uppföljning och kontroll

- Vara ett stöd till organisationen i ekonomiska frågor

Din bakgrund

Vi söker dig som har minst 3-års erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter. Du känner dig trygg i kund- och leverantörsreskontra och har vana av att hantera större flöden. För att passa i denna roll har du ett starkt inre driv och vågar ta initiativ till att förbättra och förändra processer. Du har även en kommunikativ personlighet och är öppen och anpassningsbar. Vi ser gärna att du tidigare har jobbat i ett IT-bolag/likande bolag samt starkt meriterande om du har arbetat i Navision. Excel använder du dagligen och du tycker det är roligt med system och är duktig på att ta till dig ny information.



Din ansökan

Känner du igen dig i ovan beskrivning? Ingen tid att förlora! Skicka gärna in din ansökan omgående då vi arbetar med löpande urval. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta Carin Berntsson på 040-6655104.

Konsult hos SJR Som konsult hos SJR ska du drivas av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult hos SJR har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Khera
+46 404 55 19
Malin Vindenberg
+46 8-407 55 20, +46 707-471 59 11
Elisabeth Khera
+46 8 407 59 19
Pernilla Häglund
+46 8-407 55 42, +46 707-647 16 42
Patrik Asperö
+46 8-407 55 41, +46 707-647 16 41
Jannika Skoglund

Tomas Vinnersten

Sebastian Anderson

Tomas Vinnersten
+46 0406655105, +46 0766471614
Kristina Bennet
+46 040-6655103

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Marknadsmässig
  • Temporärt Temporärt 3-6 månader
  • Publicerat: 3 april 2017

Besöksadress

Kungsgatan 48B
GÖTEBORG

Postadress

Box 7420
Stockholm, 10391

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024