Ekonomiassistent till vår konsultverksamhet

Arbetsbeskrivning

PS Partner grundades 2010 och vårt kontor är beläget på Södra Hamngatan 25 i centrala Göteborg. Vårt jobb är att hitta rätt person, i rätt tid – till rätt organisation. Mer precist arbetar vi med rekrytering, search, bemanning och personalfrågor. Tillsammans har vi närmare 70 års erfarenhet och har sett många olika människor, positioner och organisationer. Läs gärna mer på www.pspartner.se

Vi är ett litet, flexibelt och innovativt företag med stort engagemang för det vi gör. Vi arbetar nära våra kunder och har en vilja att lösa deras personalbehov på bästa sätt. Vi växer mycket i vår konsultverksamhet och det vore roligt om Du vill vara med på den resan!

Vi söker nu fler drivna ekonomiassistenter till vår konsultverksamhet för framtida uppdrag hos kund.

 

Arbetsbeskrivning

I rollen som ekonomiassistent arbetar man främst med kund- eller leverantörsreskontra. Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter i uppdragen omfattar t.ex. registrering av fakturor, kontering, utbetalningar, utskick av fakturor vid attest och avstämningar av konton.  

 

Kvalifikationer

Vi tror att du som söker har en examen inom ekonomi, möjligen med inriktning mot redovisning. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och kund- eller leverantörsreskontra.

Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete, liksom arbeta mot deadlines. Du finner stor glädje och utmaning i det du gör. Vidare ser vi att du är noggrann och har lätt för att kommunicera. Du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift samt har goda Excel kunskaper. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i ett av de större affärssystemen ex. SAP, Visma, Hogia, Navision, Agresso, är detta meriterande.

 

Övrigt

Vid matchning av uppdrag blir Du blir anställd som konsult hos PS Partner och uthyrd till vår kund. Uppdragen är generellt på heltid (100%) och med uppdragsstart omgående. Kunderna är främst belägna i Göteborgsområdet. 

 

Ansökan

Du söker tjänsten via www.pspartner.se. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sara Pettersson 0723-142474 eller via mail sara.pettersson@pspartner.se

Intervjuer och matchningar sker löpande vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Sjöberg

Lena Wadenby

Anna Petersson

Gabriella Christiansen

Mats Törn

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PSPartner
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 12 april 2017

Besöksadress

FABRIKSGATAN 7
None

Postadress

Fabriksgatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024