Ekonomiassistent till vår kund i Norrköping

Ekonomiassistent till vår kund i Norrköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vår kund, en familjeägd grossistkoncern för restauranger och storkök söker en person med tidigare erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra och som har kunskap av kundreskontra och utbetalningar. I din roll ingår bla kontering av fakturor, matchning av faktura mot order, leverantörsbetalning och diverse ärenden kopplat till leverantörer. Det omfattar även löpande utredningar och bokföring och du kommer vara delaktig i systemutvecklingsfrågor. Det viktigaste är dock att du vill lära dig nya saker, vågar fråga och ta ansvar samt tycker det är roligt med siffror och ekonomiska processer.

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Uppdraget är initialt 6 månader därefter möjlighet till vidare anställning. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Kvalifikationer och egenskaper

För denna roll är det viktigt:

- Att du har erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete, enligt ovan
- Att du har intresse för system och förbättringsarbete
- Att du drivs av att leverera hög service och du har ett coachande, kommunikativt förhållningssätt till dina kollegor och kunder
- Att du är ansvarstagande
- Att du är initiativrik och förändringsbenägen


Detta får du som konsult på Amendo

Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Helena Adestedt, helena.adestedt@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

ekonomi

LI-HA1

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 oktober 2021
  • Ansök senast: 27 mars 2022

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024