Ekonomiassistent till VISAB

Arbetsbeskrivning

VISAB har sedan starten 1995 riktat in sig på försäljning av städ och rengöringsprodukter till den professionella marknaden. Idag har företaget drygt 20 år i branschen och har ett mycket brett sortiment och ett antal egna agenturer som förvaltas på den svenska och nordiska marknaden.

VISABs lager och kontor finns i Sävsjö. Koncernen sysselsätter cirka 35 personer. För dotterbolags räkning söker vi omgående en ekonomiassistent med placering i Sävsjö. Tjänsten är på heltid men kan anpassas till 75 % deltid beroende på vad du som sökande önskar. Du blir anställd i OnePartnerGroups konsultverksamhet och uppdraget förväntas pågå i fyra månader, men för rätt person är avsikten en vidare anställning hos VISAB. Arbetstiderna avser dagtid.

Är du intresserad av ekonomi och vill jobba på ett litet företag där du får möjlighet att påverka? Då vill vi gärna höra mer från dig!

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent på VISAB kommer din arbetsdag bestå av varierade arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta med bokföring, utgående- och inkommande fakturor, leverantörshantering samt hantering av fakturafrågor. I din roll ingår även att uppdatera samt genomföra registreringar i företagets kundregister. På sikt kan även andra administrativa arbetsuppgifter komma att bli aktuella i din roll.

Din profil
Vi söker dig som är trygg i dina kunskaper och ser därför att du tidigare har arbetat som Ekonomiassistent eller liknande. För att vara aktuell för tjänsten har du som minst gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning. Det är meriterande om du har en högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi. Du har god datavana och behärskar Excel. Har du tidigare arbetat i Pyramid är det en fördel.

Som person är du lyhörd och drivs av att få ta egna initiativ. Du har lätt för att lära och en god förmåga att kunna se till helheten och planera samt prioritera ditt arbete. Ditt goda ordningssinne, din känsla för service och strukturerade arbetssätt kommer resultera i att du trivs i denna roll. Du förväntas vara flexibel samt prestigelös som person.

Sista ansökningsdatum är den 9 april men vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Linn Isberg på telefonnummer 0470-32 38 37.

Om vårt företag
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktionslösningar, omställning, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är helt sonika en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Vi är med våra 1 000 medarbetare hittills verksamma på 25 orter. Med hjälp av vår stora lokala kännedom, engagemang och erfarenhet strävar vi alltid efter att vara den lokalaste samarbetspartnern. Besök oss gärna på www.onepartnergroup.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Gabriella Leske

Sanna Andersson
0470-323833
Linn Isberg

Cornelia Gustafsson
0470-323834
Linn Isberg
0470-323837
Sanna Andersson

Mats Ekenstam

Linn Isberg

Gabriella Leske
0470-32 38 32
Vanja Winroth
0470-323838

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnepartnerGroup Sydost AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 22 mars 2017

Besöksadress

Storgatan 30, Växjö
None

Postadress

Storgatan 30
Växjö, 35231

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024