Ekonomiassistent till Zeppelin

Ekonomiassistent till Zeppelin

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Som Ekonomiassistent hos oss kommer du att ingå i vårt Finance Shared Service Center och arbeta med både kund- och leverantörsreskontra. 

Ansvarsområden
Du kommer främst att arbeta med inbetalningar, påminnelser, kreditbedömningar, ombokningar och avstämningar av både kund- och leverantörsreskontran i boksluten. Du kommer även att ansvara för vår mailinkorg och hantera inkommande mail. 
Då vi är i en förändringsresa kommer du att få vara med och utveckla våra processer och rutiner så att vi kan säkerställa att vi arbetar på bästa och mest effektiva sätt.  I rollen ingår även andra vanligt förekommande administrativa uppgifter som tillhör en ekonomiavdelning.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har någon eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har tidigare erfarenhet från liknande uppgifter. Vi arbetar i AS400 och kommer att implementera SAP på sikt, har du tidigare erfarenhet från dessa program ser vi det som positivt. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Excel. Då vi är en internationell koncern så det är viktigt att du är flytande i både svenska och engelska i såväl tal som skrift. 

Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarsfull. Du tycker att det är roligt att arbeta i förändring och har lätt för att sätta dig in i nya saker. Du är lösningsorienterad och ser inga hinder som problem och är inte rädd för att ta tag i saker och hitta lösningar. Din goda kommunikationsförmåga och sociala framtoning kommer väl till pass, då du i denna roll har många kontaktytor både inom och utanför organisationen. Att vara en positiv och prestigelös lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra och hjälpa till där det behövs är en självklarhet för dig. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Zeppelin med Randstad Finance. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Liza Dahlin, rekryteringskonsult e-mail: liza.dahlin@randstad.se

Om företaget
Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 440 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 augusti 2022
  • Ansök senast: 29 augusti 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024