Ekonomiassistent - tillgänglig omgående till bolag i Norrort

Ekonomiassistent - tillgänglig omgående till bolag i Norrort

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en ekonomiassistent med minst 3 års erfarenhet inom leverantörsreskontra till bolag i Norrort. Konsultuppdraget är med start omgående i 6 månader framåt, på heltid. Bolaget är verksam inom tillbehör, reservdelar, verkstadsutrustning och tjänster.

Om tjänsten
Nu söker vi en ekonomiassistent med minst 3 års erfarenhet inom leverantörsreskontran. Med din hjälpsamma och självständiga personlighet tar du ansvar för företagets/företagens leverantörsreskontror som i dagsläget uppgår till ca 35 bolag. Vi håller på att införa Medius som verktyg i hanteringen av leverantörsfakturor och i denna roll tar man ansvaret tillsammans med sina kollegor för hela fakturaflödet, matchning/koppling, betalning, avstämning och arkivering.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

• Leverantörsreskontra
• Manuell hantering av fakturor
• Supportera i kontering och övriga leverantörsfakturafrågor
• Avstämningar
• Hantering av utbetalningar
• Övriga förekommande arbetsuppgifter


Vem är du?
Kvalifikationer och erfarenhet

• Minst gymnasial ekonomiutbildning
• 3 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• Meriterande om du arbetat med större flöden på ett stort bolag
• Intresserad och kunnig inom olika datasystem
• Meriterande om du arbetat med leverantörsfaktura verktyget Medius

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt i dina personliga egenskaper
För att du ska trivas hos oss så behöver du:

• Vara positiv, se möjligheter och kunna driva arbetet framåt
• Du tar ansvar för dina och gruppens arbetsuppgifter
• Är prestigelös och kan hjälpa till med övriga arbetsuppgifter
• Du behöver arbeta strukturerat, noggrant och effektivt
• Du kommunicerar väl med andra, är initiativrik och har ett flexibelt förhållningssätt
• Du får gärna ha skinn på näsan och våga framföra dina idéer
• Att arbeta i team i nära samarbete med övriga kollegor är något du trivs med


Om verksamheten
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100% med start omgående och 6 månader framåt. Du kommer vara anställd av Poolia Ekonomi! Vi är måna om att du som konsult hos oss skall trivas både ute på din arbetsplats samt som anställd av Poolia. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi erbjuder dig även friskvårdsersättning, rabatter på olika träningsanläggningar och sociala aktiviteter som anordnas av Poolia. Vid din sida har du en konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig ute på din arbetsplats så att du blir framgångsrik i ditt uppdrag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB
  • 2 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juli 2021
  • Ansök senast: 10 juli 2021

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024