OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
är en expansiv kommun med närhet till Stockholm, Uppsala och Arlanda.Kommunen har utmärkta kommunikationer i form av pendeltåg till Stockholm, goda bussförbindelser och Mälarbanan, vilket underlättar för Dig som vill pendla.Se även vår hemsida på www.habo.se Kommunstyrelsens förvaltning, ekonomiavdelningen söker EKONOMIASSISTENT, ref.nr 2010/15, tillsvidareanställning, 40 timmar/vecka med tillträde maj 2010.Vår ekonomiassistent går i pension, därför söker vi Dig som kan arbeta självständigt, är noggrann, initiativrik och har social kompetens.Ekonomiavdelning söker en driven och målmedveten person som blir ansvarig för vår leverantörsreskontra. Vi arbetar med fakturaskanning och i din roll som ansvarig för leverantörsreskontran kommer du att ansvara för fakturaflödet från ankomst till bokföring. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att innebära: * Leverantörsbetalningar.* Systemansvar.* Periodiseringar.* Avstämning och bokslutsarbete.* Internkontroll av att attestreglemente följs av beslutsattestanter.* Medverkar i del- och årsbokslut * Kontakt med leverantörer och den egna linjeorganisationen.* Vid behov skall du även avlösa kassa- och kundreskontra funktionen.* Medverkar till att kommunens ekonomiska rutiner utvecklas och fungerar väl.* Övriga på ekonomiavdelningen förekommande arbetsuppgifter.Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga på ekonomiavdelningen samt mot kommunens olika förvaltningar vilket innebär att även andra arbetsuppgifter kan uppkomma. Tjänsten kan bland annat innebära att delta i utvecklingsprojekt av olika karaktär samt säkerställa/utveckla och dokumentera effektiva rutiner.Vem är du?Du har arbetat på en större ekonomiavdelning några år.Att hantera leverantörsreskontra är något som du behärskar och tycker är stimulerande.Du kan förmodligen även en del redovisning och kundreskontra men trivs med att fokusera på och utveckla ett speciellt arbetsområde. Du är noggrann, kvalitetsmedveten, och kan hantera stress.Du har hög energinivå med mycket driv, arbetar självständigt och tar initiativ. Du kommer att ha kontakt med andra medarbetare och leverantörer varför det är viktigt att du är kommunikativ och har god känsla för service. Du är gymnasieekonom eller motsvarande.Har du erfarenhet från något fakturaskanningssystem är det en fördel. Då vår nuvarande medarbetare går i pension kommer tillsättningen av tjänsten att ske i maj månad 2010 eller tidigare.För ytterligare information om tjänsten är Du välkommen att ta kontakt med ekonomichef Vipul Vithlani tfn.Fackliga företrädare nås via kommunens växel på tfn.0171 - 525 00.nr 2010/15 i Din ansökan