Ekonomiassistent tre dagar i veckan

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

SJR söker för kunds räkning en ekonomiassistent för uppdrag tre dagar i veckan med start i mitten av april. På sikt kan det finnas möjlighet att tjänsten utökas och även går över till fast anställning hos kund.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
Rollen innebär ansvar för leverantörsreskontra, framförallt registrering och kontering av leverantörsfakturor manuellt i SAP. Lägga in betalningsförslag på banken för godkännande, lägga upp nya leverantörer samt stämma av bank, dvs boka in- och utbetalningar. Det är inget krav men meriterande med erfarenhet av SAP samt att du är väl bevandrad i Excel. Då företaget verkar internationellt är det ett krav att du talar och skriver på engelska obehindrat.

Vi tror att du har relevant utbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och finns tillgänglig omgående. Som person är du noggrann samtidigt som du är handlingskraftig och trivs i ett bolag där det händer mycket. Vidare är du positiv och flexibel som person och värdesätter kvalité i ditt arbete.

Ytterligare information om uppdraget
Behovet hos vår kund är från mitten av april och löpande, och företaget har lokaler centralt i Göteborg. Arbetstiderna är flexibla mellan 8-17. Tjänsten är på deltid.  

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Caroline Karlsson på telefonnummer 031-333 54 71. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enligt överenskommelse
  • Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 9 mars 2015

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024