Ekonomiassistent // URVAL

Arbetsbeskrivning

Hej Boel,
önskemål och krav för ert urval.
OBS, jag ska givetvis tala med min kollega också (som är bortrest f n), men tror ändå att det är vettigt att sätta igång processen med ersättare även om
vi inte talat oss samman.Och vad jag förstår så går ni inte ut och söker med annons, utan kör i er databas för urval och sänder vidare till oss?

Ulrika slutar den 10 maj, så vi är givetvis angelägna om att ngn i så fall kan komma in och gå bredvid åtminstone några dagar innan, om det är möjligt.

Vi är en reklambyrå och sitter centralt på Packhusplatsen 2.Vi har vuxit till 11 personer nu under 2007.

Tjänsten är en kombinerad tjänst; ekonomiassistent och reception, jag ska försöka var så tydlig som möjligt för det är viktigt att det kommer ngn som
dels behärskar det dagliga ekonomiska arbetet bra men som också tycker om att ta hand om kontoret och lite annat.Nedan spec ingår i tjänsten (som
obs idag är deltid men vi kanske inte ska låsa oss som vi sa, jag måste tala med min kollega om detta men ni kanske kan göra urval på både och?):

Ekonomiassistent & reception/adm:
Vi arbetar i Hansa ekonomi- och projektsystem, väldig fördel om vi får någon med erfarenhet från Hansa men det är önskemål och inget krav.

* daglig bokföring
* löner och semesterhantering (vi arbetar med Hogia när det gäller löner,
övrigt Hansa)
* moms- och skattedeklarationer
* leverantörsbetalningar
* väl bekant med periodiseringar
* fakturering
* post- och bankärenden
* receptionist och telefonsvar
* ta emot besök, inköp fika o dyl och ställa iordning inför besök (kaffe,
dukning etc)
* div adm sysslor, sköta adressregister, inköp kontorsmaterial,
budkontakter, handha frankerings-maskin, beställa toner, daglig
postinlämning, visst arkivarbete, skötsel av blommor och att kök och kontor
hålls representativt


Krav: God erfarenhet av bokföring, löner, semesterhantering, lev.betalning, fakturering, periodisering, moms- och skattedeklarationer; dvs det som ingår i det dagliga ekonomiarbetet.God datavana (men det har väl de flesta idag?)
(Däremot är det ingen controller-tjänst , när det gäller huvudbokslut etc arbetar vi med vår revisionsbyrå och de bistår oss också givetvis i olika ekonomiska mer avancerade ärenden.Tjänsten ligger på ovan nivå och i dagsläget är det inte aktuellt att den ska förändras).

Önskemål också givetvis att det är en noggrann och serviceinriktad person (men vilken arbetsgivare vill inte ha det?:-)
Kvalifikationer och personlighet är absolut viktigast (så olika åldrar i urvalet är bara bra).

Verkar detta ok?Tveka inte att maila eller ringa om du har frågor.

Hälsningar
Therese Christiernin

----------------------------
Therese Christiernin
LINDH & PARTNERS GBG AB
Packhusplatsen 2
S - 411 13 Göteborg
www.lopgbg.se

Sammanfattning

Postadress

None
GÖTEBORG, 41113

Liknande jobb


Gastroenterolog (LUS) till Södersjukhuset

11 oktober 2006

Köksnisse

18 oktober 2006

Kallskänka

18 oktober 2006

23 oktober 2006