Ekonomiassistent vid sidan av studierna

Arbetsbeskrivning

På Tyréns arbetar vi med samhällsbyggnad med målet att skapa bättre förutsättningar för dagens och framtidens städer. Våra skickliga ingenjörer, arkitekter och samhällsplanerare gör skillnad varje dag, inom alla våra områden. Vår organisatoriska och tekniska bredd gör att vi redan är ledande i branschen inom flera områden. Tyréns ägs av Sven Tyréns Stiftelse, en ägandeform som ger oss möjlighet att återinvestera vår vinst i forskning och innovation.
Studerar du ekonomi eller redovisning och är ute efter ett deltidsjobb vid sidan av studierna där du får omsätta dina teoretiska kunskaper i praktiken? Då kan du kan vara den vi söker!

Om tjänsten

Som Ekonomiassistent kommer du arbeta på vår redovisningsavdelning som hör till, vad vi på Tyréns kallar, Affärsstöd. Affärsstöd består av stödfunktioner inom bland annat ekonomi, HR & lön, IT , juridik och vi samarbetar med och stöttar Tyréns övriga affärsområden. 

Tjänsten är en timanställning med arbetsomfattning på mellan 25-50%. Du kommer vara en del av redovisningsavdelningen som tillsammans har hand om koncernens svenska bolag. Ditt team består av sex personer och rapporterar till Redovisningschefen. Teamet arbetar nära ihop, vi ställer upp för varandra och löser saker tillsammans. Här får du möjlighet att få ett varierat och praktiskt lärande i arbetsuppgifterna på en redovisningsavdelning.

I denna roll kommer du exempelvis jobba med:


• Hantering av inkommande ekonomiärenden
• Hantering av inkommande post till ekonomi
• Enklare bokslutsuppgifter, t ex kontoavstämningar
• En variation av löpande uppgifter

Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med ett attraktivt läge vid Medborgarplatsen i Stockholm. På kontoret har vi ett fint samarbete med övriga kollegor, men hos oss har man även möjligheten att arbeta hemifrån en del av sin arbetstid om så önskas.

Vem är du?  

Vi söker dig som: 


• Studerar ekonomi, redovisning eller motsvarande just nu

Meriterande är:


• Arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter

Som person:


• Är du ansvarstagande
• Har du förmågan arbeta självständigt
• Är du kommunikativ
• Är du en serviceorienterad problemlösare
• Trivs du med breda kontaktytor

För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska och engelska språket i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov.

Ansöka

Du är hjärtligt välkommen med din ansökan! Det är bara att klicka på Ansök nere till höger. Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.   

Vi rekryterar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl, utan kan enbart hantera ansökningar som kommer in via ansökningslänken. 

Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta:

Emma Hillgren
Redovisningschef
Mejl: emma.hillgren@tyrens.se
Telefon: 010-451 95 64

 

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.

Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tyréns
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 mars 2023
  • Ansök senast: 28 april 2023

Besöksadress

205 19 Malmö Besök: Isbergs gata 15
None

Postadress

Peter Myndes Backe 16
Stockholm, 11886

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024