Ekonomiassistent/administratör

Arbetsbeskrivning

ProHelia företagshälsa AB är en komplett partner för företagshälsovård. Vi erbjuder hälsovård, med service både inom medicinska och arbetsmiljörelaterade områden, till företag och organisationer. Vår verksamhet kännetecknas av en bred kompetens med ett personligt bemötande och med en mycket hög servicenivå.

Vi söker nu en driftig och engagerad ekonomiassistent/administratör till vårt team. Har du lätt för att samarbeta och tycker om att verka i nära anslutning till dina kollegor är detta rätt plats för dig. På ProHelia får du möjlighet att arbeta i en positiv miljö med entusiastiska och duktiga kolleger. Är du dessutom lösningsfokuserad och har en god förmåga att arbeta självgående kommer du att trivas här. Du är förstås ansvarstagande och förstår vikten av en nöjd kund.

Som ekonomiassistent kommer du att arbeta främst med kundfakturor, kundreskontra och samt lönehantering. Utöver detta följer diverse administrativa uppgifter som kan komma att förändras/utökas. Exempel på uppgifter är tidsbokningar och kallelser till våra kunder, receptionsarbete, posthantering och svara i telefon. Du kommer också vara en viktig administrativ stödfunktion till våra läkare och sjuksköterskor.

Vi har mycket höga krav på att du har en god datorvana. Du kommer att jobba i program som Hogia, Asynja, Welsh Allyn och MS Office framförallt Excel. Du kommer att ansvara för de administrativa åtgärder som sker på vår hemsida.

Tjänsten kommer delvis att utvecklas och formas efter hand. Om förutsättningarna är de rätta, finns det möjligheter till större ansvarsområden samt påverkan genom idéer till nya förbättringar/optimeringar, då bolaget utvecklas löpande.

Vi förväntar oss att vår nye medarbetare har erfarenhet och utbildning inom det relevanta området och kan arbeta självständigt. Ett krav är erfarenhet av löneadministration och ekonomiuppgifter. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av elektronisk fakturering. Det är också meriterande om du har en bakgrund som läkarsekreterare.

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du trivs med att ha kontakt med kunder och leverantörer. Du blir motiverad av att arbeta i en föränderlig och flexibel miljö. Arbetar strukturerat och är noggrann i ditt arbetssätt. Som person tar du hand om din hälsa och tycker det är viktigt. Du är initiativrik, snabblärd, ödmjuk och driven. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ProHelia företagshälsa AB
  • 1 plats
  • 75%, kan komma att utökas. Provanställning 6 månader.
  • Publicerat: 26 augusti 2013

Besöksadress

Kungsgatan 70 D
None

Postadress

None
UPPSALA, 75318

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024