Ekonomiassistent/administratör

Arbetsbeskrivning

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

Vi jobbar för positiva förändringar för människor i utsatta situationer. Bland Socialtjänst Gävles 360 medarbetare finns socialsekreterare och behandlingspersonal som ger råd, stöd och hjälp till alla åldrar. Ambitionen är att göra det på hemmaplan och i närmiljö. Hos oss jobbar du alltid med barnens bästa i centrum och bygger insatserna på respekt för den enskildes integritet och självbestämmande. Vår hjälp gör Gävle tryggare.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en ekonomiassistent/administratör till vår verksamhet som arbetar med ensamkommande flyktingbarn. I tjänsten ingår fakturahantering och andra administrativa uppgifter. Du kommer också ha kontakt med migrationsverket och handha återsökning av ekonomiska medel från staten för verksamheten. Du arbetar tillsammans med en annan administratör och stöttar administrativt bland annat vårt HVB-hem för ensamkommande flyktingbarn som kommer att starta till hösten med 54 platser samt handläggare på enheten som jobbar med målgruppen.

KVALIFIKATIONER
Du har:
•Adekvat utbildning på minst gymnasienivå med inriktning mot ekonomi och/eller administration.
•Erfarenhet av arbete med administration och bokföring/redovisning
•Goda färdigheter i Microsoft Office programmen.
•God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i både svenska och engelska.
•Kunskap om vår samhällsstruktur och funktion.
•Erfarenhet av verksamhetssystem Treserva och/eller Agresso eller motsvarande system.

Du ska vara serviceinriktad med gott bemötande, lyhörd, noggrann och en strukturerad organisatör med förmåga att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter. Uppdraget kräver att du har en mycket god samarbetsförmåga då du dagligen har kontakt med såväl interna som externa aktörer. Då arbetsuppgifterna ofta är självständiga krävs att du är handlingskraftig och drivande. Du ska vara trygg i dig själv och kunna hantera svåra situationer.
Det är meriterande om du har arbetat inom individ- och familjeomsorg.
Mångfalden är en styrka, därför eftersträvar vi sökande med olika kön, etnicitet och ålder.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Clerksén
026-17 97 13
Michael Almqvist
026-17 99 97
Erik Mäki
026-17 72 28
Marie Halilovic
026-17 91 78
Christina Andersson
026-17 24 10
Ola Eklöv
026-17 24 58
Sari Pajulampi
026-17 24 58
Anna Krentze
026-17 81 28
Monika Quadt
026-17 88 18
Lars Lodin
026- 17 29 90

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle kommun, Socialtjänst Gävle Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .
  • Publicerat: 9 april 2015

Besöksadress

80130 Gävle
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80130

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024