Ekonomiassistent/administratör till Diamond Power Sweden AB i Sollentuna

Ekonomiassistent/administratör till Diamond Power Sweden AB i Sollentuna

Arbetsbeskrivning

Vi söker vi en erfaren och rutinerad ekonomiassistent eller ekonomiadministratör på halvtid till Diamond Power i Sollentuna. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och fram till sista juni med möjlighet till förlängning.

Diamond Power i Sollentuna är en del av det internationella företaget Babcock & Wilcox www.babcock.com (http://www.babcock.com). Företaget arbetar med utveckling, tillverkning och service av produkter för rengöring och övervakning i förbränningsanläggningar.



Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta i en bred roll på ekonomiavdelningen med fokus på löpande ekonomiadministration. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Kundreskontra

- Leverantörsreskontra

- Registrering av inkommande fakturor och kontering

- Betalningar

- Kundfakturering

I rollen är du även ansvarig för kontoret med uppgifter såsom inköp till kontoret, arkivering och telefoniansvar för mobiltelefoner och abonnemang. Du har även en roll som kvalitetskoordinator för ISO 9001 där du förbereder möten, skriver protokoll och hanterar företagets system för avvikelsehantering.

Diamond Power arbetar i affärssystemet Pyramid.

Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen som ekonomiassistent är att du har ekonomiutbildning motsvarande minst gymnasieekonom. Du har ett par års erfarenhet av liknande arbete med kund- och leverantörsreskontra. Det är meriterande om du har arbetat med löpande bokföring och avstämningar samt har vana av kvalitetsarbete och ISO.

- Goda kunskaper i Office-paketet och särskilt excel är ett krav

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav

Personliga egenskaper

Vi söker efter en strukturerad och pålitlig person som gillar ordning och reda. Du har lätt att sätta dig in i nya situationer och lär dig snabbt nya system och nya arbetssätt. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att vara prestigelös och serviceinriktad och ha god social kompetens och kommunikationsförmåga.

Mer om tjänsten

- Tillsättning: snarast möjligt

- Omfattning: halvtid

- Placering: Sollentuna

- Uppdragstyp: konsultuppdrag fram till 30 juni med möjlighet till förlängning

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Mer om Andara Economy

Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.

Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.

Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2023
  • Ansök senast: 31 mars 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024