Ekonomiassistent/administratör till Gävle

Ekonomiassistent/administratör till Gävle

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

DB Schenkers distrikt i Gävle söker ekonomiassistent som också kommer arbeta med administrativa arbetsuppgifter. Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter och du välkomnas till en positiv och drivande arbetsplats där man tar ansvar för sitt arbete och samtidigt stöttar varandra.

Arbetsuppgifter

* Uppföljning av transportbokningar, främst genom kontroll och kontering av leverantörsfakturor, tilläggsdebiteringar samt avstämning av intäkter och kostnader på sändningarna
* Genomför lokalt månadsbokslut och analys av det lokala resultatet
* Administrerar och kontrollera kundfakturering och leverantörsfakturor
* Administrerar anläggningsregister
* Upprätthålla och kontrollera kund-/leverantörsdata i olika produktionssystem
* Följa upp och rapportera saknade eller felaktiga intäkts/kostnadsposter
* Övrig personaladministration så som lokalt administrera tidrapporteringssystemet

* Eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Alternativ några års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning där du känner dig trygg i dina arbetsuppgifter som ekonomiassistent
* Du har erfarenhet av bokföring samt en helhetsförståelse för företagsekonomi
* Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
* Du har goda kunskaper i MS Office, mycket god kunskap i Excel
* Du har vana att arbeta med hjälp av stödsystem, meriterande är kunskaper i SAP, Visma, Proceedo och Ciel
* Du utrycker dig väl på svenska, både skriftligt och muntligt, samt behärskar engelska, vårt koncernspråk, i tal och skrift


Som person är du analytiskt lagd, noggrann med detaljer och har ett intresse av att lösa problem. Ditt arbetssätt är strukturerat och du arbetar med ständiga förbättringar och tar egna initiativ. Rollen innebär mycket eget ansvarstagande och vi söker dig som har ett flexibelt arbetssätt med god förmåga att både arbeta självständigt och samarbeta med andra. Du kommer ha mycket interna kontakter och du är mån om att skapa ett bra arbetsklimat.

Information och ansökan
Placering är Gävle och tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och start enligt överenskommelse. Pga. våra höga säkerhetsklassningar är bakgrundskontroll en del av urvalsprocessen.
Sista ansökningsdag är 2021-01-08 och urval sker löpande.
För ytterligare information vänligen kontakta Branch Manager Magnus Mannesson Magnus.Mannesson@dbschenker.com

Din ansökan skickar du till: https://www.dbschenker.com/se-sv/karriaer

Håll dig uppdaterad på våra lediga jobb genom gilla och följa vår sida på Facebook: https://www.facebook.com/dbschenkerjobb

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Control Tower Sara Solem
08-58510501
Head of Direct & CPM Gävle Lars Westblom
0702839904
Avdelningschef Sara Hellgren
-
- Peter Adolfsson
-
Distriktschef Tony Ekvall
031-7039605
Traffic Manager Renato Pastuhovic
-
- Pernilla Rosengren
-
Avdelningschef Philip Wennström
08-58510441
- Jan Saarsoo
08-585 10 081
Arbetsledare Terminal Joakim Levin
-

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DB Schenker
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 december 2020
  • Ansök senast: 1 januari 2021

Besöksadress

Fagerstagatan 47
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024