Ekonomiassistent/Administratör till nya Södertäljedistriktet

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Arbetet i Södertälje pågår för fullt, och våren 2022 får vi äntligen nycklarna till det nya distriktet!
Vi har en spännande tid framför oss med uppstarten av en helt ny arbetsplats i Almnäs, Södertälje! Är du redo för nya utmaningar och vill vara med på resan? Nu finns möjlighet att visa intresse för tjänsten som Ekonomiassistent/Administratör. Välkommen med din ansökan!


Arbetsuppgifter

Rollen som Ekonomiassistent/Administratör innebär bland annat:

* Genomföra lokalt månadsbokslut och analys av det lokala resultatet
* Kontrollera, kontera och administrera leverantörsfakturor
* Samordna Södertäljedistriktets internkontrollprocess, främst genom kontroll av kreditnotor, bokföringsorder, avvikande intäkt- och kostnadsposter samt analys av förlustuppdrag
* Administrera enhetens anläggningsregister
* Upprätthålla och kontrollera leverantörsdata i olika produktionssystem
* Kontroll av behörigheter för produktions- samt administrativa system
* Följa upp och rapportera saknade eller felaktiga intäkts/kostnadsposter
* Övrig personaladministration så som att lokalt administrera tidrapporteringssystemet

Vi söker dig som:

* Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Alternativ några års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning där du känner dig trygg i dina arbetsuppgifter som ekonomiassistent
* Har erfarenhet av bokföring samt en helhetsförståelse för företagsekonomi
* Har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
* Har goda kunskaper i MS Office, mycket god kunskap i Excel
* Är van att arbeta med hjälp av stödsystem, meriterande är kunskaper i SAP, Visma, Proceedo och Ciel
* Utrycker dig väl på svenska, både skriftligt och muntligt. Samt behärskar engelska som är vårt koncernspråk i tal och skrift


Som person är du analytiskt lagd, noggrann med detaljer och har ett intresse av att lösa problem. Ditt arbetssätt är strukturerat och du arbetar med ständiga förbättringar och tar egna initiativ. Rollen innebär mycket eget ansvarstagande och vi söker dig som har ett flexibelt arbetssätt med god förmåga att både arbeta självständigt och samarbeta med andra. Eftersom du förväntas presentera månadsresultatet samt upptäckter från internkontrollprocessen för ledningsgruppen bör du vara en god kommunikatör med vara att hålla presentationer. Du kommer ha mycket interna kontakter och du är mån om att skapa ett bra arbetsklimat.


Har du erfarenhet från logistik/transportbranschen är det meriterande.

Vi erbjuder
På DB Schenker erbjuder vi dig en utmanande, spännande och fartfylld vardag. Du erbjuds ett omväxlande och roligt arbete i ett globalt bolag med stora framtidsvisioner och starka värderingar. Play fair, be honest, Take customers further och Win togheter är några av våra värdeord som vårt arbete grundar sig i. Tillsammans strävar vi efter att hela tiden utvecklas och sätta kunden i fokus genom att leverera den högsta kvaliteten. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för ett schysst spel. Det viktigaste för oss är att våra medarbetare ska känna sig trygga och få möjligheter att utvecklas. Som anställd hos oss får du ta del av olika rabatter och erbjudanden via vår förmånsportal Benify. Utöver det erbjuds du även en mängd olika personalförmåner så som bland annat friskvårdsbidrag, ett stort utbud av utbildningar och möjligheten att hyra trevliga semesterboenden via vår personalstiftelse.

Vill du spela i det vinnande laget? - Tveka inte att skicka in din ansökan!

Information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Omfattningen är heltid.
Tjänsten är placerad i Almnäs, Södertälje med anställningsstart i början av februari 2022.

Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida www.dbschenker.se. Har du några frågor om det nya distriktet eller undrar någonting kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Franco Carbajal via mail Franco.Carbajal@dbschenker.com.

Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vänta inte med din ansökan utan sök redan idag, dock senast 29/10-21.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 oktober 2021
  • Ansök senast: 29 oktober 2021

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


23 april 2024

Koordinerande nyckelroll till Tega!

Koordinerande nyckelroll till Tega!

23 april 2024

Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

23 april 2024

23 april 2024