Ekonomiassistenter med SAP till företag i Mölndal

Ekonomiassistenter med SAP till företag i Mölndal

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu två ekonomiassistenter som båda kommer att ha sitt främsta fokus på leverantörsreskontra. Företaget är etablerat, verksamt inom grossistbranschen och en del av en internationell koncern. Du kommer att tillhöra en mindre ekonomiavdelning och vara med och bygga upp en ny ekonomifunktion. Det här är en spännande chans för dig som har tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra och som vill vara med i en förändringsfas!

Ansvarsområden
Du kommer i huvudsak att arbeta med leverantörsreskontraprocessen vilket innebär scanning, matchning, vidarefakturering, betalningar med mera. Utöver dina dagliga arbetsuppgifter är du givetvis behjälplig med övrig support inom ekonomiområdet. 

Kvalifikationer
Vi ska rekrytera två tjänster inför uppstarten av ekonomifunktionen. Av den anledningen vill vi satsa på personer som har mycket god samarbets- och initiativförmåga och inte räds att ta tag i det som behöver göras. Du trivs med utmaningar och med att vara i en föränderlig miljö och ser något positivt i att vara med och påverka rutiner och processer. Vidare vill vi att du har lätt för att ta kontakt med människor och att du självständigt söker upp berörda personer inom ramen för ditt ansvarsområde. 

Du har utbildning inom ekonomi och något eller ett par års erfarenhet av leverantörsreskontra. Positivt är om du tidigare har arbetat inom grossistverksamhet. När det gäller de här två tjänsterna ställer vi krav på att du har arbetat i SAP. Engelska och svenska behärskar du obehindrat och dina kunskaper i Excel är goda. 



Ansökan
Välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer sker löpande och båda tjänsterna är tänkta att tillträdas under november. 
Vid frågor kontakta någon av rekryteringskonsulterna Johanna Berglin, 0703-80 53 41 eller Julia Lundahl, 0766-12 20 40.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 augusti 2020
  • Ansök senast: 7 oktober 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Ekonomihandläggare

Ekonomihandläggare

17 juni 2024