OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bli en del av vårt team
Attendo erbjuder ett brett antal tjänster inom vård och omsorg till äldre och funktionshindrade samt individ- och familjeomsorg.
Vi vill ge människor makt över sin livssituation och möjligheten att påverka sin vardag. För att stärka individen präglas vårt arbete av våra värderingar om kompetens, engagemang och hjälpsamhet.
Beskrivning av tjänsten
Nu söker vi ekonomiassistenter som vill jobba på vårt ekonomikontor i Mölndal i sommar. I rollen som ekonomiassistent är du ansvarig för flera kostnadsställen i vår koncern gällande leverantörsreskontra, såsom registrering och uppföljning av leverantörsfakturor och kundreskontra/kundfakturering. Utöver det kommer Du att arbeta med månatliga avstämningar på balanskonton. För att Du ska trivas hos oss är det viktigt att Du tycker att det är kul med service, då vi har mycket kontakt med våra leverantörer och kunder, interna såväl som externa, främst via telefon och mail.
Kvalifikationer
För att klara de krav som tjänsten ställer krävs det att Du som person är noggrann, strukturerad, serviceinriktad och vågar ta initiativ. Ser du problem eller förbättringspotential i processer är Du inte främmande för att lyfta detta och det uppskattas om Du kommer med konstruktiva lösningsförslag. Du är social och trivs med att ta nya kontakter. Du har god kunskap av hur avstämningar på balanskonton ska se ut, samt har god förståelse för vikten av att dessa blir korrekta med god kvalitet.
Krav för tjänsten är minst två års eftergymnasial dokumenterad ekonomisk utbildning samt erfarenhet från arbete på ekonomiavdelning.
Arbetstid/varaktighet:
Heltid/ Tillträde sommarmånaderna med upplärning under våren.
Lön:
Enligt avtal
Kontaktinformation:
Judith Pettersson
Reskontrachef
Telefon 0702-710996
Varmt välkommen med din ansökan! Vi går igenom ansökningarna löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Åhs
+46 (0) 31 333 54 85, +46 (766) 471607