Ekonomiassistent/hybrid office manager till ideell obunden stiftelse

Ekonomiassistent/hybrid office manager till ideell obunden stiftelse

Arbetsbeskrivning

Vi söker till vår kund, en ideell obunden stiftelse, en ekonomiassistent till ett tidsbegränsat uppdrag på sex månader med start omgående. Uppdraget är på 80% med möjlighet att konsultuppdraget kan leda till en tillsvidareanställning.

Om tjänsten
Rollen som ekonomiassistent är delad i två delar. Ca 70% av tjänsten omfattar sedvanliga arbetsuppgifter för en ekonomiassistent; bland annat ansvar för kund- och leverantörsreskontra, från ax till limpa och samtidigt back-up för vår redovisningsekonom. Ca 30% kommer bestå av administrativa arbetsuppgifter. Detta är en ny tjänst så viss möjlighet till att vara med och forma innehållet i rollen finns.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina arbetsuppgifter som ekonomiassistent består bland annat utav;

• leverantörs- och kundreskontra
• lägga upp nya leverantörskort
• skanning av leverantörsfakturor till e-fakturasystemet Swinx
• lägga upp nya kundkort
• fakturera och kreditera
• övrig bokföring
• behjälplig i månadsbokslut
• personal-& löneadministration
• kontakt med Länsförsäkringar angående gruppsjukvård
• övriga förekommande arbetsuppgifter inom ekonomifunktionen

Dina arbetsuppgifter som administratör består bland annat utav;

• telefonpassning, växel och kontakt med svarsservice
• svara på mail från allmänhet
• telefoniadministration
• hantering av posten
• beställningar av bland annat kontorsmaterial
• kontakt med leverantörer (städ, kaffemaskiner, blommor, skrivare, returpapperskärl m.m.)
• felanmälningar fastighet
• bokar hotell och förtäring till styrelsemöten och till verksamhetsplaneringsdagar (åt VD)
• boka kick-offer och andra gemensamma aktiviteter
• skriva protokoll på personalmöten
• skickar ut kalenderinbjudningar för personalmöten, arbetsfria dagar, tidrapportering och övriga tidpunkter i samband med månadsbokslut
• arkivering av avtal


Vem är du?
För att lyckas i uppdraget skall du;

• ha minst två års arbetslivserfarenhet från liknande roll
• ha arbetat i bokförings- och e-faktura system
• ha goda kunskaper av Visma, det är ett krav
• goda kunskaper i Microsoft Excel och van att arbeta i Office paketet
• gymnasieexamen inom ekonomi
• ha ett systemintresse
• kunna arbeta självständigt

Som person är du;

• noggrann
• strukturerad
• självgående
• kommunikativ
• prestigelös



Om verksamheten
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 80% med start 1 februari och sex (6) månader framåt, med chans till en tillsvidareanställning. Du kommer vara anställd av Poolia Ekonomi! Vi är måna om att du som konsult hos oss skall trivas både ute på din arbetsplats samt som anställd av Poolia. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi erbjuder dig även friskvårdsersättning, rabatter på olika träningsanläggningar och sociala aktiviteter som anordnas av Poolia. Vid din sida har du en konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig ute på din arbetsplats så att du blir framgångsrik i ditt uppdrag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2021
  • Ansök senast: 29 januari 2021

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024