OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss ADD Business Support är ett ungt och innovativt affärsserviceföretag som erbjuder kvalitativt affärsstöd till små och medelstora företag inom olika branscher. Vi har stor erfarenhet och kompetens inom bland annat ekonomistöd, företagsutveckling, marknadsföring/kommunikation, försäljning och affärseffektivisering. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler i centrala Stockholm. Arbetsuppgifter/tjänstebeskrivning Vi söker nu ytterligare en medarbetare inom tjänsteområdet ekonomistöd och söker dig som kan arbeta självständigt med flertalet klienters löpande bokföring såsom kundreskontra, leverantörsreskontra, månatliga skattedeklarationer, löneadministration samt bokslut, upprättande av årsredovisningar och inkomstdeklarationer. Vidare är det meriterande om du har tidigare erfarenheter av koncernredovisning. Tjänsten kan även omfatta diverse kontorsadministration såsom att svara i telefon, ta emot kunder, hjälpa till med den dagliga driften på kontoret samt beställa kontorsmaterial. Vi söker dig som är Vi värdesätter egenskaper som hög servicenivå och integritet och att du trivs bäst när du får arbeta självständigt och ta egna initiativ. Att du ska ha ett stort intresse för bokföring och redovisning ser vi som en självklarhet. Som person är du noggrann och strukturerad, har lätt för att samarbeta och är tydlig i din kommunikation. Vidare har du ett stort engagemang och hög arbetsmoral. Utbildning/Erfarenhet Du ska ha gått ekonomilinjen på lägst gymnasienivå (eller liknande) samt ha minst 3-5 års erfarenhet från liknande uppgifter. Du har även goda kunskaper i Microsoft Office paketet. Krav på att du ska kunna arbeta självständigt i vårt affärssystem Visma SPCS. Stor fördel om du har erfarenhet från annan redovisningsbyrå.