Ekonomichef till Amapola Flyg AB

Arbetsbeskrivning

Amapola Flyg AB är ett privat familjeägt bolag, som bedriver regional flygfraktverksamhet (10 st F50) med egen flygplanskapacitet under eget flygtillstånd, samt även med inhyrd flygkapacitet från andra flygbolag. Bolaget tar totalansvar för upphandling och drift av kompletta flygtrafiksystem och handlingstjänster på uppdrag bla åt Posten Logistik AB och andra kunder. Bolaget beräknas 2014 omsätta ca 450 Mkr med ca 90 anställda. Under året har bolaget byggt upp en teknisk bas på Sturup i Malmö där flygunderhåll bedrivs, samt delar av bolagets administrativa funktioner framdeles kommer att placeras.

Arbetsbeskrivning
Som Ekonomichef för Amapola Flyg AB kommer du att ha en verksamhetsnära roll med både strategiska och operativa arbetsuppgifter. Du kommer att sammanställa, analysera och följa upp resultat mot budget och blir ansvarig för månads- och årsbokslut samt årsredovisning.

Ditt arbete inkluderar även redovisning, skattedeklarationer, budgetering, kassaflödesanalyser, IT- frågor samt bolagsformalia. I tjänsten ingår också att kontinuerligt utveckla och förbättra ekonomisystem och processer för att effektivisera flödet av relevant ekonomisk information.

I din roll som Ekonomichef förväntas du vara ett expertstöd runt ekonomifrågor för såväl ekonomer som icke ekonomer och vara drivande i att förbättra den kommersiella förståelsen i bolaget. Du har personalansvar för två personer på ekonomiavdelningen som du leder och coachar. Du rapporterar till VD och kommer att ingå i bolagets ledningsgrupp med speciellt ansvar för kostnadsuppföljning och styrning av bolagets tekniska kostnader i samråd med den tekniska chefen.

Kontoret finns på Sturup och i tjänsten reser du till Stockholm ett par gånger per år.

Vem är du?
Vi söker dig som är civilekonom och har jobbat som ekonomichef under minst 5 år, företrädesvis inom flyg eller transportnäringen. Därutöver krävs att du har erfarenhet av att arbeta som chef eller ledare och är mycket kunnig inom ekonomiområdet. Du hanterar också Office-paketet och har mycket goda kunskaper i Excel samt erfarenhet från olika affärsystem.

Som person är du driven, noggrann, analytisk och tycker om att utveckla och effektivisera rutiner och processer. Som ledare förväntas du verka för en god arbetsmiljö, vara närvarande och aktivt uppmuntra medarbetarna till delaktighet och utveckling. Det är även betydande att du är ansvarsfull och trygg i dig själv. Du har mycket god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska i tal och skrift.

Kontaktperson
Låter det intressant är du varmt välkommen att söka tjänsten genom registrerat och uppdaterat CV via länken nedan. Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Carina Heurén på telefonnummer 040-660 63 69 eller carina.heuren@se.experis.com. Välkommen med din ansökan snarast!

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 12 april 2014

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Affärsorienterad CFO till internationellt retailbolag

25 april 2024

Affärsorienterad CFO till internationellt retailbolag

25 april 2024

Affärsorienterad CFO till internationellt retailbolag

25 april 2024