Ekonomichef till Nybro Bostads AB sökes.

Ekonomichef till Nybro Bostads AB sökes.

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Söker du efter att få arbeta med helheten, att driva och följa ekonomiarbetet från "ax till limpa"?
Då har du hamnat rätt, för i rollen som Ekonomichef leder och fördelar du arbetet inom vår ekonomiavdelning bestående av 3-5 medarbetare. Förutom att följa upp och styra ekonomin i Nybro kommuns två olika fastighetsbolag; Nybro Bostads AB och AB Nybro Brunn, ingår även att utveckla rutiner och processer för ett effektivt arbete tillsammans.
Tjänsten är centralt placerad i bolagen med stort inflytande på verksamheterna.
Du har ansvar för samt är operativ inom:
löpande ekonomiredovisning
ekonomirapportering
upplåning - likviditetsplanering
bokslutsarbete - årsredovisning och koncernredovisning 
skatter - fastighetstaxering och fastighetsmoms
budget och uppföljning
upphandlingar av tjänster och leveranser
arbetsmiljön för ekonomifunktionen 
försäkringsskydd 
upprätthålla bank, revisors och jurist kontakter.
utveckling av processer och rutiner
fastighetssystemets funktion
övriga IT- system som affärs- och administrations system samt IT- utrustning
administrativa avtal
nätverksarbete 
Ekonomichefen rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen i NBAB samt agerar föredragande i styrelserna.
Placeringsort är Nybro.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad civilekonom eller motsvarande och flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete med en god förståelse och kunskap kring redovisning. Fastighetserfarenhet och tidigare formellt chefskap är meriterande, men inte ett krav. Meriterande är erfarenhet från ledande arbete i offentlig verksamhet, inom redovisning/revision.
Du har en bred systemerfarenhet, gärna med en koppling till och intresse för affärs- och administrationssystem samt IT-lösningar generellt samt är en avancerad användare av Excel.
Vidare är du intresserad och van att driva förändringar och förbättringar, arbeta strategiskt och verksamhetsinriktat och bidra aktivt i en ledningsgrupp. Du har ett affärsfokus samt en gedigen erfarenhet av verksamhetsstyrning samt bekant med lagen om offentlig upphandling (LOU) och generandet av offentliga upphandligar.
Det krävs en bred erfarenhet och en god förmåga att förstå vad en aktiv fastighetsförvaltning i ett fastighetsbolag innebär.
Rollen kräver att du kan leda, hjälpa och samarbeta i alla typer av frågor inom bolaget. Som person är du driven, flexibel och besitter goda ledaregenskaper. Vidare ser vi gärna att du är innovativ och handlingskraftig med en stark förmåga att prioritera och innehar ett strukturerat arbetssätt.
För att trivas på Nybro Bostads AB och för att vara framgångsrik i denna roll är du en engagerad person som gillar att arbeta verksamhetsnära och utvecklingsorienterat. Du drivs av affärsmässighet och att skapa resultat samtidigt som du är en analytisk, pedagogisk och lyhörd lagspelare. Du är social, utåtriktad och kommunikativ och som ledare är du ett gott föredöme, visar omtanke och är bra på att inspirera och motivera dina medarbetare.
Bakgrundskontroll kommer genomföras.

Om arbetsgivaren
Nybro Bostads AB grundades 1944, och är idag det största bostadsbolaget i Nybro kommun. Vi är ett kommunägt fastighetsbolag som förvaltar cirka 2250 lägenheter samt, i AB Nybro Brunn, även de fastigheter där kommunen har verksamhet.
Vi är inne i en expansiv fas och arbetar med både investeringar och verksamhetsutveckling. Vi medverkar i flera intressanta projekt och samarbetar inom exempelvis energi, miljö och digitalisering. 
Vår verksamhetsidé är att vi skall främja efterfrågan på boende, förvaltning och vara aktiva i Nybro kommuns utveckling och vision.
Läs mer här: http://www.nbab.se

Hur du ansöker
I denna rekrytering samarbetar Nybro Bostads AB med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-37745 74  eller e-post linda@telinrekrytering.se
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Terese Carlstedt
0703774551
Linda Petersson
070-3774574
Mary Winblad

Diana Höglund
072-3377454
Linnea Fransson
072-3377454
Pernilla Stahl
0723377455

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telin Rekrytering & Konsult Syd AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2023
  • Ansök senast: 26 februari 2023

Besöksadress

Stuvaregatan 1 39231 Kalmar
None

Postadress

Stuvaregatan 1
Kalmar, 39231

Liknande jobb


CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

14 maj 2024

13 maj 2024