Ekonomichef till spännande företag!

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Vill du jobba i en bred roll inom ekonomi där du får möjlighet att utveckla och driva förändringsarbete och förbättringsprojekt? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Vad innebär rollen?
Som Ekonomichef hos vår kund är du ansvarig för ett Shared Service Center inom ekonomi, IT och HR och har personalansvar för nio personer. Du är ansvarig för att månads- och årsbokslut, skatt- och momsredovisning samt avstämningar sker korrekt. Vidare ingår arbete med budget, prognos och årsredovisning.

Du kommer ingå i ledningsgruppen och är VD:ns högra hand. I din roll fungerar du som ett stöd i personalfrågor och är även ansvarig för att utveckla bolagets administrativa processer och rutiner. Utöver detta är du även ansvarig för drift, underhåll och utveckling av bolagets IT/affärssystem och lokala nätverk.

Vem söker vi?
För att passa i rollen ser vi att du har relevant utbildning och flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet från detaljhandelsbranschen, koncernredovisning och koncernbokslut samt erfarenhet av personalledning.

Som person är du engagerad, utvecklingsinriktad och driven. Du har god kommunikativ förmåga och trivs i en arbetsroll med många kontaktytor. Du är självgående och såväl strategisk som analytisk i ditt arbetssätt. Vidare trivs du att arbeta i en föränderlig miljö.

Ytterligare information om uppdraget
Tjänsten är på heltid med start i mitten av maj. Arbetet sker tre dagar på kontoret i Göteborg och två dagar i Kungshamn. Även resor till andra orter i Sverige kan förekomma. Inledningsvis kommer du att vara anställd som konsult hos SJR men för rätt person finns där efter goda möjligheter till anställning hos kundföretaget.

Välkommen med din ansökan
Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Hanna Niklasson via 031-333 54 73.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 12 mars 2015

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

14 maj 2024

13 maj 2024